مصرف اپیوم در دوران بارداری و شیردهی

برای ترک حشیش چه بخوریم
برای ترک حشیش چه بخوریم
18 مهر 1402
تداخل اپیوم و متادون
تداخل اپیوم و متادون چگونه است؟
18 مهر 1402
نمایش همه
مصرف اپیوم در دوران بارداری و شیردهی
۰
(۰)

مصرف اپیوم در دوران بارداری و شیردهی مشکلات جدی برای شما و کودک‌تان ایجاد می‌کند. اگر باردار هستید یا به باردارشدن فکر می‌کنید و همزمان به مصرف اپیوم می‌پردازید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید، زیرا احتمالا داروی کم خطرتری برای کودک‌تان تجویز خواهد کرد. مصرف اپیوم بطور کلی ممکن است شما را درگیر اعتیاد کند و مادر معتاد واقعا فاجعه می‌آفریند!  در این مطلب به بررسی عوارض مصرف اپیوم در دوران بارداری و شیردهی می‌پردازیم، بنابراین اگر باردار هستید و دچار اعتیاد به اپیوم شده‌اید، برای جلوگیری از عوارض مصرف اپیوم در دوران بارداری و شیردهی، هر چه سریع‌تر با بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران یعنی کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس گرفته و اقدامات لازم را برای ترک این ماده مخدر انجام دهید.

نشانه‌های اعتیاد به اپیوم در دوران بارداری و شیردهی

اگر این نشانه‌ها را دارید سریعا با کلینیک طلوعی دوباره تماس بگیرید:

  • بیشتر از میزان تجویزی، اپیوم مصرف می‌کنید.
  • میل شدیدی به مصرف اپیوم دارید.
  • نمی‌توانید مصرف اپیوم را در دوران بارداری و شیردهی قطع کنید یا دوز آن را کاهش دهید.
  • برای بدست آوردن اثرات مثبت این دارو، میزان بیشتری مصرف می‌کنید.
  • مشکلاتی در محیط خانواده، اجتماع و محل کار پیدا کرده‌اید.
  • زمانی که مصرف اپیوم در دوران بارداری یا شیردهی را متوقف می‌کنید، دچار علائم ترک اپیوم می‌شوید.

عوارض مصرف اپیوم در دوران بارداری برای مادر

متاسفانه اعتیاد و مصرف اپیوم در دوران بارداری و شیردهی مشکلاتی را برای شما ایجاد می‌کند، از جمله اینکه ممکن است در مراقبت از خود در دوران بارداری مشکل داشته باشید، مثلا معاینات مراقبت‌های دوران بارداری خود را از دست بدهید و انتخاب‌های سالمی برای خود و نوزادتان نداشته باشید. شما همچنین در معرض خطر مصرف بیش از حد و اختلالات سلامت روان مانند افسردگی هستید. افسردگی یک وضعیت پزشکی است که باعث احساس غم و اندوه و از دست دادن علاقه به کارهایی می‌شود که دوست دارید انجام دهید. این می تواند بر احساس، فکر و عمل شما تأثیر بگذارد و در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد کند. برای بهتر شدن شرایطتان نیاز است تا برای ترک اپیوم در مرکزی مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره، اقدام کرده و افسردگی تان را نیز درمان کنید.

مصرف اپیوم در دوران بارداری و شیردهی

عوارض مصرف اپیوم در دوران باردارهی و شیردهی برای نوزاد

مصرف اپیوم در دوران بارداری و شیردهی برای شما و نوزادتان با عوارض زیادی همراه است از جمله:

  1. نقایص مادرزادی: نقایص مادرزادی شرایطی هستند که در هنگام تولد وجود دارند. آنها شکل یا عملکرد یک یا چند قسمت از بدن را تغییر می‌دهند. نقایص مادرزادی می‌تواند باعث مشکلاتی در سلامت کلی، نحوه رشد بدن یا نحوه عملکرد بدن شود. نقایص مادرزادی مرتبط با مصرف اپیوم در دوران بارداری عبارت است از:
  • نقایص مادرزادی قلب:این شرایط می‌تواند بر شکل قلب نوزاد، نحوه عملکرد آن یا هر دو تأثیر بگذارد.
  • گاستروکسیس: یک نقص مادرزادی شکم نوزاد است که در آن روده ها از طریق سوراخی در کنار ناف به خارج از بدن می چسبند.
  • گلوکوم: گروهی از بیماری‌های چشمی است که به عصب بینایی آسیب می‌رساند. در صورت عدم درمان، گلوکوم می‌تواند باعث نابینایی شود.
  • نقص لوله عصبی یاNTDs : شامل نقایص مادرزادی مغز، ستون فقرات و نخاع است. اسپینا بیفیدا شایع ترین NTD است.
  1. سقط جنین یا مرده زایی: سقط جنین به مرگ نوزاد در رحم قبل از هفته بیستم بارداری گفته می‌شود. مرده زایی به مرگ نوزاد در رحم پس از ۲۰ هفته بارداری می‌گویند.
  2. سندرم پرهیز نوزادی یا NAS : این سندرم از عوارض مصرف اپیوم در دوران بارداری است و می‌تواند مشکلاتی نظیر اختلالات تنفسی در نوزاد ایجاد کند.
  3. جدا شدن جفت: این یک وضعیت جدی است که در آن جفت قبل از تولد از دیواره رحم (رحم) جدا می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است کودک شما اکسیژن و مواد مغذی کافی را از رحم دریافت نکند و خونریزی جدی داشته باشید. در حالت طبیعی جفت در رحم شما رشد می‌کند و غذا و اکسیژن را از طریق بند ناف به نوزاد می‌رساند.
  4. پره اکلامپسی یا مسمومیت در بارداری: این یک بیماری جدی است که می‌تواند بعد از هفته بیستم بارداری یا درست بعد از بارداری اتفاق بیفتد. زمانی است که یک زن باردار فشار خون بالا دارد و علائمی وجود دارد که برخی از اندام‌های او مانند کلیه‌ها و کبدش ممکن است به درستی کار نکنند، رخ می‌دهد.
  5. زایمان زودرس: این زایمان خیلی زود و قبل از هفته ۳۷ بارداری اتفاق می‌افتد. مشلات سلامتی نوزادانی که اینقدر زود به دنیا می‌آیند، بسیار بیشتر است.
  6. محدودیت رشد جنین
  7. وزن کم نوزاد در زمان تولد
  8. سندرم مرگ ناگهانی نوزاد: از عوارض مصرف اپیوم در دوران بارداری و شیرهی است. این شامل مرگ غیرقابل توضیح نوزاد کوچکتر از یک سال است. SIDS معمولاً زمانی اتفاق می افتد که کودک خواب است. نوزادان متولد شده از مادرانی که از اپیوم استفاده می‌کنند در معرض خطر ابتلا به SIDS هستند.

با توجه به عوارض مصرف اپیوم در دوران بارداری و شیردهی، ترک شربت اپیوم ضروری بنظر می‌رسد، اینطور نیست؟ شما چه نظری دارید؟!

برای جلوگیری از عوارض مصرف اپیوم در دوران بارداری و شیرهی کمک حرفه‌ای دریافت کنید

مصرف اپیوم در دوران بارداری و شیردهی به طور قطع توصیه نمی‌شود. اپیوم یک نوع مواد مخدر آرام‌بخش و تسکین‌دهنده درد می‌باشد که می‌تواند عوارض جدی برای مادر و جنین (در دوران بارداری) یا نوزاد (در دوران شیردهی) ایجاد کند.

عوارض مصرف اپیوم در دوران بارداری می‌تواند به اختلالات رشد جنین، افزایش خطر زایمان زودرس و خودکشی مادر منجر شود. همچنین موجب مشکلات تنفسی در نوزادان بعد از تولد گردد. از عوارض مصرف اپیوم در دوران شیردهی این است که اپیوم و دیگر مواد مخدر ممکن است به نوزاد از طریق شیر منتقل شود و باعث ایجاد مشکلات تنفسی، خواب آلودگی و اختلالات تغذیه گردد. همچنین مصرف اپیوم باعث کاهش میزان شیردهی در مادر خواهد شد.

اگر شما در دوران بارداری یا در دوران شیردهی هستید، بهترین اقدام این است که از مصرف هر گونه مواد مخدر، اعم از اپیوم، خودداری کنید. شما عزیزان می‌توانید با متخصصین مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس گرفته و برای ترک این ماده مخدر اقدام کنید و از این طریق سلامت خود و نوزادتان را حفظ نمایید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 1 =