برای ترک کمیکال چه بخوریم؟
برای ترک کمیکال چه بخوریم؟
28 آبان 1402
ترک تریاک در بارداری
ترک تریاک در بارداری
28 آبان 1402
نمایش همه
اثر کمیکال روی مغز
۰
(۰)

کمیکال را به عنوان یک ماده توهم زا می‌شناسیم که به دلیل خاصیت توهم زایی‌اش، عوارض زیادی را در پی خواهد داشت. از این رو از بین بردن اثر کمیکال بسیار مهم است. علاوه بر خاصیت توهم زا بودن این ماده، اثر کمیکال روی مغز نیز فرد را با اختلالات عدیده‌ای مواجه می‌کند. در این مطلب قصد داریم تا در مورد “اثر کمیکال روی مغز”، صحبت کنیم. بنابراین اگر جزو مصرف کنندگان کمیکال هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید.

اثر کمیکال روی مغز چگونه است؟

کمیکال از مریم گلی و ماری جوانای صنعتی تشکیل شده است. ماده موجود در مریم گلی (سالوینورین A)، موجب فعال شدن گیرنده‌های اپیوئیدی کاپا می‌شود. ماده موجود در ماری جوانای صنعتی (یعنی THC که ساختاری مشابه کانابینوئیدهای مغز دارد) سبب مختل شدن عملکرد مغز خواهد شد. کانابینوئیدها (مسئول حافظه، هماهنگی حرکات و عملکردهای شناختی و…) همچنین سطح دوپامین و نوراپی نفرین را افزایش می‌دهند و می‌توانند منجر به نئشگی و سستی در افراد گردند. افزایش سطح کانابینوئیدها موجب آسیب به نورون‌های مغز خواهد شد.

با مصرف کمیکال در ابتدا شما حس سرخوشی و آرامش را تجربه خواهید کرد و سپس توهمات دیداری و شنیداری را. در حقیقت کمیکال، شما را به یک سفر خیالی خارج از بعد زمان و مکان می‌برد. شما در این سفر در دنیای رنگی سیر می‌کنید و حرکات بدنتان را نمی‌توانید کنترل نمایید. همچنین حس شناور بودن را تجربه خواهید کرد. قلبتان سریع می‌تپد و زیاد می‌خندید. صحبت هایتان مفهوم نخواهد بود و حتی ممکن است نوسانات احساسی و خلقی را تجربه کنید. اما ِآیا در بلند مدت نیز همین تجارب را خواهید داشت؟! عوارض اثر کمیکال روی مغز در بلند مدت، به حدی ناخوشایند است که باعث می‌شود تا بخواهید برای ترک کمیکال در یک مرکز معتبر درمانی، مانند کلینیک ترک اعتیاد طلوع اقدام کنید.

اثر کمیکال روی مغز

اثر کمیکال روی مغز در بلند مدت چیست؟

اثر کمیکال روی مغز، در بلند مدت خود را نشان می‌دهد و زمانی شما را متوجه خود خواهد کرد که شاید دیر شده باشد و درگیر یک سری اختلالات روان شده باشد. اما خبر خوب این است که بسیاری از اختلالات مربوطه، با ترک کمیکال از بین می‌روند و مجددا به حالت عادی برمی‌گردند.

اثر کمیکال روی مغز عبارت است از:

  • اختلالات حافظه (به یاد نیاوردن خاطرات )
  • اختلال در یادگیری
  • اختلالات روان پریشی
  • عدم توانایی کنترل احساس و نوسانات حسی
  • اضطراب
  • تغییر در عملکرد و درک ذهن
  • اسکیزوفرنی
  • پارانوئید
  • اعتیاد
  • قطع ارتباط با دنیای واقعی و انزوا

مصرف کمیکال روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر به سزایی دارد و می‌تواند خطر اوردوز و مرگ را داشته باشد.

از بین بردن اثر کمیکال روی مغز

تنها راه برای از بین بردن اثر کمیکال روی مغز، ترک مواد کمیکال است! ترک اعتیاد این ماده، می‌تواند بسیار ناخوشایند و خطرناک باشد. زیرا درمان اعتیاد به این ماده با علائم ترک جسمی و روانی زیادی همراه است. اگر بخواهید برای ترک کمیکال در خانه و کمپ اقدام کنید، علائم ترک شما بسیار شدیدتر خواهند بود و این موجب افزایش احتمال عود خواهد شد. اگر بعد از آغاز سم زدایی، دوباره به مصرف کمیکال بپردازید، در اینصورت به دلیل اینکه تحمل تان نسبت به کمیکال کاهش یافته است، احتمالا دچار سوءمصرف کمیکال می‌شوید. سوءمصرف کمیکال می‌تواند شما را در معرض خطراتی مانند اوردوز کمیکال و یا حتی کما و مرگ قرار دهد.

بنابراین از بین بردن اثر کمیکال روی مغز، در واقع تنها با ترک آن و دریافت کمک حرفه‌ای از متخصصین یک مرکز معتبر درمانی باید انجام گیرد. در این راستا می‌توانید از متخصصین مجرب مرکز ترک اعتیاد طلوع کمک بخواهید. متخصین ما بهترین روش ترک کمیکال را برای از بین بردن اثر کمیکال روی مغز به شما ارائه خواهند داد. دوست دارید اعتیاد به کمیکال را درمان کنید؟! همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات درمانی ما برخوردار شوید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =