ترک حشیش با متادون
ترک حشیش با متادون
17 دی 1402
ترک کمیکال در کمپ
ترک کمیکال در کمپ
17 دی 1402
نمایش همه
ترک کمیکال چند روز طول میکشد؟
۲
(۷)

می‌دانیم که کمیکال به عنوان یک ماده توهم زا شناخته می‌شود و امروز در بین نوجوانان و جوانان مصرف بسیار بالایی دارد. در ابتدا ممکن است با مصرف کمیکال دچار سرخوشی شوید و با خود بگویید که چقدر همه چیز عالی به نظر می‌رسد! اما در طی زمان متوجه خواهید شد که کمیکال می‌تواند منجر به عوارض زیادی در افراد شود، از جمله اینکه فرد را دچار اختلالات حافظه و اعتیاد کند و ترک کمیکال تنها راه نجات شما از این عوارض است. در این مطلب قصد داریم به یکی از متداول‌ترین پرسش های شما در فرایند درمان اعتیاد به کمیکال بپردازیم یعنی ” ترک کمیکال چند روز طول می کشد؟” پس اگر می‌خواهید بدانید که ماندگاری کمیکال در بدن چقدر است، با ما همراه باشید.

مدت زمان ماندگاری کمیکال در بدن

برای اینکه به سوال “ترک کمیکال چند روز طول میکشد؟” پاسخ دهیم، باید از ماندگاری کمیکال در بدن اطلاع داشته باشیم. نیمه عمر کمیکال چیزی حدود ۴۰ دقیقه تا ۱٫۵ ساعت است. نیمه عمر یک دارو بدان معناست که در این مدت زمان، نیمی از ماده از بدن خارج می‌شود.

ماندگاری کمیکال در بدن بسته به عوامل مختلف، می‌تواند متفاوت باشد. عوامل موثر در ماندگاری کمیکال در بدن عبارتند از:

  • میزان مصرف کمیکال (اعتیاد شدید تر، مدت زمان ماندگاری و طبیعتا زمان ترک کمیکال بیشتر )
  • سرعت سوخت و ساز (سرعت سوخت و ساز بیشتر، ماندگاری این ماده در بدن و مدت زمان ترک کمیکال کمتر)
  • شرایط فیزیکی و روانی افراد
  • ترکیب کمیکال با سایر مواد
  • سن (سن بالاتر، ماندگاری کمیکال در بدن بیشتر)
  • جنسیت
  • وزن (وزن بیشتر، ماندگاری و مدت زمان ترک کمیکال بیشتر)
  • نیمه عمر دارو
  • روش انتخابی برای ترک کمیکال (قاعدتا سریع ترین روش ترک کمیکال آن را سریع تر از بدن از خارج می‌کند، در سم زدایی فوق سریع، خروج کمیکال سریع اتفاق می‌افتد اما در سم زدایی تدریجی کمیکال، زمان می‌برد تا این ماده از بدن خارج شود.)

با توجه به موارد مذکور نمی‌توان مدت زمان ماندگاری کمیکال در بدن را عدد ثابتی خواند و این به موارد مختلفی بستگی دارد، بنابراین مدت زمان ترک کمیکال نیز در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.

باید توجه داشته باشید که  انواع مختلفی از تست های اعتیاد وجود دارند که رایج ترین آن‌ها عبارتند از: ادرار، بزاق، خون، مو و تعریق. اما آزمایش ادرار به دلیل هزینه پایین و آسان بودن رایج تر از بقیه است. ماندگاری کمیکال در هر یک از این موارد متفاوت خواهد بود.

ترک کمیکال چند روز طول می کشد؟

ترک کمیکال چند روز طول می کشد؟

درست است که مدت زمان ترک کمیکال را نمی‌توان با عدد ثابتی مشخص کرد، اما به طور کلی سم زدایی ترک کمیکال، بین یک الی سه هفته زمان می‌برد که در زیر جدول زمانی آن را بررسی می‌کنیم:

علائم ترک کمیکال، در ۱۲ روز اول دشوار است به همین دلیل باید کمک حرفه‌ای از متخصصین یک مرکز ترک اعتیاد معتبر مانند کلینیک ترک اعتیاد “طلوع” دریافت کنید تا بتوان عوارض ترک کمیکال را کنترل نموده و همچنین از عود جلوگیری کرد. علائم این دوره عبارت است از: درد عضلات، سردرد، بی اشتهایی، اختلالات خواب، بی قراری، تهوع و استفراغ.

بعد از ۱۲ روز اگر چه علائم ترک فیزیکی کاهش می‌یابد، اما علائم ترک روانی همچنان آزار دهنده هستند، این می‌تواند شامل مواردی از قبیل نوسانات خلقی، میل زیاد به کمیکال، ناتوانی در انجام مسئولیت‌های روزانه، بد بینی و… باشد. اما نگران نباشید با کمک گرفتن از متخصصین سلامت روان کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد “طلوع” می‌توان علائم مذکور را بهبود بخشید.

در این مطلب به پرسش ” ترک کمیکال چند روز طول می‌کشد؟”  پرداختیم. حالا می‌دانیم که علائم ترک کمیکال در ۱۲ روز اول شدید است و بعد از گذشت ۱۲ روز علائم ترک جسمی رو به افول می‌رود، اما اکثر افراد با اختلالات روانی همچنان دست و پنجه نرم می‌کنند که لازمه آن این است که تحت نظارت متخصصین یک مرکز معتبر درمانی قرار گیرند. در این راستا کادر درمانی کلینیک ترک اعتیاد طلوع با روش های نوین ترک اعتیاد به کنترل و مدیریت علائم جسمی و روانی شما می‌پردازند تا از عود جلوگیری کنند و کاری کنند تا بتوانید برای زندگی سالم و طبیعی آماده شوید. پس اگر خواهان ترک کمیکال قطعی و با حداقل درد و خماری هستید، می‌توانید همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات درمانی ما بهره مند شوید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۲ / ۵٫ شمارش آرا: ۷

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سه =