ترک فنتانیل در منزل
17 مهر 1402
ترک هروئین سخته یا تریاک
17 مهر 1402
ترک حشیش چند روز طول میکشد؟

بسیاری از بیماران از متخصصین کلینیک طلوعی دوباره سوال می‌پرسند که” ترک حشیش چند روز طول میکشه؟” ما متوجه هستیم که شما نگران علائم ترک حشیش و مدت زمان آن‌‌ها هستید، زیرا وقتی افراد ندانند چه چیزی قرار است رخ دهد، طبیعتا دچار استرس و نگرانی می‌شوند. اما ما به عنوان متخصصین مرکز طلوعی دوباره به شما می‌گوییم که به هیچ عنوان نگران ترک حشیش نباشید. مدت زمان ترک حشیش به ندرت بیش از یک ماه می‌شود.

اگر در یک مرکز درمانی خوب مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره، برای ترک حشیش اقدام کنید ممکن است مدت زمان ترک حشیش، به دلیل نظارت متخصصین این مجموعه، حتی کمتر هم شود. ما اینجا هستیم تا امروز بطور خاص به پرسش “ ترک حشیش چقدر طول میکشد؟” پاسخ دهیم. اگر مشتاق درمان اعتیاد به حشیش هستید، با ما همراه باشید.

عوامل موثر در زمان ترک حشیش

طول مدت زمان سم زدایی حشیش به طول اعتیاد و مقدار مواد مخدری که به طور مرتب استفاده می‌شود، بستگی دارد. کسانی که برای مدت کوتاهی از حشیش سوء استفاده کرده‌اند، یا فقط به میزان بسیار کمی آن را مصرف کرده‌اند، ممکن است دوره ترک کوتاه‌تری داشته باشند و علائم نسبتاً خفیفی از خود نشان دهند.

در مقابل، کسانی که برای مدت طولانی یا در مقادیر زیاد با سوء مصرف حشیش دست و پنجه نرم کرده اند، ممکن است مرحله طولانی ترک و علائم خطرناک تری را تجربه کنند. بنابراین مدت زمان سم زدایی ترک اعتیاد و حشیش برای هر فرد با توجه به شرایط خود او تعیین می‌شود. اما بطور کلی عوامل موثر بر مدت زمان ترک حشیش عبارتند از:

• میزان مصرف حشیش
  • تعداد دفعات مصرف حشیش
  • جنسیت
  • اختلالات روانی همزمان مانند اضطراب یا افسردگی
  • فاکتورهای محیطی
  • ژنتیک
  • استفاده از مواد اعتیادآور دیگر به همراه حشیش

ترک کامل حشیش چند روز طول میکشد؟

برای پاسخ به پرسش ” ترک حشیش چند روز است؟” جدول زمانی زیر را بخوانید:

شروع علائم: علائم ترک حشیش معمولاً ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از قطع مصرف آن شروع می‌شود. علائم در ابتدا خفیف خواهد بود، اما شدت آن می‌تواند افزایش یابد. علائم ترک حشیش در مرحله نخست شامل تحریک پذیری، بی خوابی، بی اشتهایی، بی قراری، درد معده و سردرد خواهد بود.

اوج علائم: بیشتر علائم ترک حشیش در عرض ۲ تا ۶ روز به اوج خود می‌رسد. اوج یعنی بدترین بخش درمان اعتیاد، اما علائم به تدریج پس از رسیدن به اوج بهبود می‌یابند.

رفع علائم: مدت زمان ترک حشیش معمولاً حدود سه هفته طول می‌کشد و بیشتر علائم پس از این مرحله از بین خواهند رفت. البته ممکن است هوس‌ و میل به مصرف حشیش هنوز وجود داشته باشد، اما بعید است که اکثر علائم ترک حشیش بیشتر از سه هفته ادامه یابد.

مدت زمان سم زدایی ترک حشیش

تجربه افراد در مورد مدت زمان سم زدایی حشیش متفاوت خواهد بود. با این حال، گیرنده‌های مغزی که توسط THC (ماده موجود در حشیش) تغییر می‌کنند، در عرض حدود سه هفته با عدم وجود حشیش سازگار خواهند شد. هنگامی که گیرنده‌های مغز دوباره تنظیم شدند، از نقطه‌نظر پزشکی، ترک به پایان رسیده است و بدن از شر THC رها شده است.

اما در بخش قبلی گفتیم که ممکن است برخی از علائم روانشناختی همچنان پس از سم زدایی باقی بمانند و بیش از سه هفته طول بکشند، مانند هوس یا خلق افسرده! توجه داشته باشید که این علائم به تغییرات در شیمی مغز مربوط نمی‌شوند. بلکه به فقدان مکانیسم مقابله‌ای مربوط می شوند که برای رویارویی با عوامل استرس زای زندگی استفاده می‌شد. با حضور در جلسات روان درمانی مرکز طلوعی دوباره می‌توانید مهارت های مقابله ای مثبت را یاد بگیرید تا بدانید چگونه با استرس مواجه شوید.

در مرکز طلوعی دوباره، ترک حشیش چه مدت طول می‌کشد؟

این مرکز با ارائه روش های نوین اعتیاد، روش تضمینی برای ترک حشیش ارائه خواهد داد. از آنجایی که در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، برای هر فرد برنامه درمانی منحصر به شرایط او ایجاد می‌شود، به همین دلیل نمی‌توان زمان ترک حشیش خاصی برای تمام بیماران در نظر گرفت. اما بطور کلی علائم ترک حشیش معمولا در عرض ۲۴ ساعت از آخرین مصرف شروع شده و بعد از ۲ الی ۳ روز به اوج خود می‌رسد. معمولا علائم حدود ۲ هفته طول می‌کشد اما ممکن است برخی از بیماران برای چندین ماه علائمی مانند بیخوابی، تعریق شبانه و احساسات نامتعادل را تجربه کنند.

با ادامه دادن جلسات روان درمانی و انجام سم زدایی در مرکز طلوعی دوباره، می‌توانید امیدوار باشید که شدت و مدت زمان ترک حشیش کمتر شود. برای درمان اعتیاد حشیش اراده کرده‌اید؟ کافیست تلفن را بردارید و با متخصصین ما تماس بگیرید. ما در مسیر درمان همراه شما هستیم و شما را را تنها نمی‌گذاریم.