اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

مقدار مصرف قرص ب2 برای ترک تریاک

مقدار مصرف قرص ب2 برای ترک تریاک چقدر است؟
فهرست مطالب
0
(0)

مقدار مصرف قرص ب۲ برای ترک تریاک و زمان و نحوه درست مصرف آن، از موضوعات بسیار مهمی است که لازم است هر فرد پیرامون آن اطلاعات کافی در اختیار داشته باشد. قرص ب۲ که همان بوپرنورفین است، به عنوان یکی از داروهای موثر در ترک تریاک شناخته می‌شود. این دارو باعث می‌شود علائم و عوارض ترک کاهش بیابد و میل به مصرف مجدد، در افراد سرکوب شود.

قرص ب۲ باید حتما تحت نظر پزشک و به صورت صحیح مصرف شود زیرا عدم توجه به دوز مناسب و زمان درست آن، می‌تواند باعث وابستگی و اعتیاد فرد نسبت به این دارو، در حین ترک تریاک شود. متخصصان با توجه به شرایط جسمی و روانی هر فرد، مقدار متفاوتی از قرص ب۲ را تجویز می‌کنند.

در این مقاله، شما را با مقدار مصرف قرص ب۲ برای ترک تریاک آشنا می‌کنیم و به بررسی مکانیزم عملکرد این دارو، اهمیت توجه به دوز مصرفی و عواملی که بر مقدار مصرف تأثیر می‌گذارند، می‌پردازیم. در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

مکانیزم عملکرد ب۲ در بدن برای ترک تریاک

داروی ب۲ یا بوپرنورفین یک داروی موثر در درمان اعتیاد به تریاک است. این دارو از ترکیب چندین بخش شیمیایی ساخته شده که این مواد شیمیایی باعث می‌شوند گیرنده‌های خاص در مغز تحت کنترل قرار گیرند. برای فهم بهتر نحوه تاثیر گذاری و مکانیزم عملکرد ب۲ در بدن برای ترک تریاک می‌توانید تصور کنید که ب۲ همان کلید مخصوصی است که به‌طور خاص برای باز کردن برخی از قفل‌های مغز طراحی شده تا به جای تریاک، سبب آرامش فرد شود.

منظور از قفل‌ها، همان گیرنده‌هایی هستند که با دریافت تریاک باز شده و سبب ایجاد لذت و شادی و کاهش درد در افراد می‌شوند. حالا ب۲ که عوارض بسیار کمتری دارد به جای تریاک، این قفل‌ها را باز می‌کند و سبب ایجاد آرامش و قرار در فرد در حین فقدان تریاک می‌شود. در واقع قرص بوپرنورفین یا ب۲ این قفل‌ها را به‌اندازه‌ای باز می‌کند که علائم ترک با شدت زیاد در فرد ظاهر نشوند و فرد در حین ترک تریاک درد و بی قراری زیادی را تجربه نکند. ب۲ همچنین نیاز به مصرف مجدد تریاک در هر مرحله از ترک و پس از آن را نیز کاهش می‌دهد. ترک تریاک با قرص b2 تحت شرایط زیر، سبب بهبودی فرد می‌شود:

  • بوپرنورفین با داشتن خاصیت هسته آمیدینی سبب فعال شدن گیرنده‌های اپیوئیدی (قفل‌ها) می‌شود.
  • ب۲ دارای حلقه‌های استروئیدی است که تاثیر پذیری دارو در بدن را بیشتر می‌کند.
  • با داشتن خاصیت آمین و متیل، ب۲ سبب می‌شود فرد از وسوسه برای مصرف دوباره تریاک در امان باشد.

مکانیزم عملکرد ب۲ در بدن برای ترک تریاک

اهمیت دوز مصرفی ب۲ برای ترک تریاک

تا به اینجا با نحوه تاثیر گذاری قرص ب۲ و روند عملکرد آن آشنا شدیم. اما نکته بسیار مهمی که در جریان مصرف و ترک تریاک با b2 باید به آن توجه کرد این است که قرص ب۲ خاصیت اعتیاد آوری و ایجاد وابستگی بسیار زیادی دارد و در صورتی که فرد بدون تجویز پزشک و به صورت خودسرانه اقدام به مصرف آن کند، خطر بروز اعتیاد به این دارو، پس از ترک تریاک با فرد خواهد بود. بهترین روش ترک تریاک با ب۲ روشی است که متخصص به شما پیشنهاد می‌دهد.

متخصصان و مشاوران ترک تریاک با احتیاط کامل و پس از بررسی وضعیت جسمانی و روحی فرد اقدام به تجویز این دارو می‌کنند. در حین جایگزینی ب۲ با تریاک، در صورتی که گیرنده‌های مغزی به حجم زیادی از ب۲ در مدت زمان‌های کوتاه تر عادت کنند، اعتیاد به ب۲ در فرد شکل می‌گیرد. ترک شیره تریاک با قرص b2 نیز امری رایج است که در این فرآیند نیز کارشناسان ترک اعتیاد با تنظیم دوز دقیق و زمان مصرف مناسب، فرد را از خطر احتمال اعتیاد به ب۲ در امان نگه می‌دارند.

اهمیت دوز مصرفی ب۲ برای ترک تریاک

مقدار مصرف توصیه‌شده قرص ب۲ برای ترک تریاک

میزان مصرف قرص ب۲ وابستگی مستقیمی به شرایط هر فرد دارد. سن فرد، میزان وابستگی او به تریاک، وضعیت سلامت جسم و روان و انگیزه او برای ترک، از جمله مواردی هستند که متخصصان در هنگام تجویز داروی ب۲ به آن توجه می‌کنند. در برخی از موارد فرد به دلیل وابستگی و مصرف زیاد تریاک در سال‌های زیاد، نیاز به دریافت مقدار بیشتری از ب۲ است. بنابراین کارشناس ترک اعتیاد اقدام به تجویز بیشتر با فواصل زمانی کمتری از قرص ب۲ در ابتدای روند ترک تریاک برای چنین فردی می‌کند.

هر چه از میزان سم‌زدایی می‌گذرد و خون فرد بیشتر پاکسازی می‌شود، متخصص اقدام به کاهش میزان ب۲ می‌کند. این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که فرد به یکبار در روز و کمتر از ۲ میلی گرم از این دارو نیاز خواهد داشت. در برخی از موارد نیز قرص ب۲ به صورت دائمی برای عدم تمایل فرد نسبت به مصرف دوباره مواد مخدر برای او تجویز می‌شود. متاسفانه مصرف خودسرانه قرص ب۲ در دوزهای زیاد و بدون زمانبندی خاص برای تسکین دردهای هنگام ترک تریاک، سبب اعتیاد شدید افراد به این دارو می‌شود و پیشرفتی در مسیر سلامت جسم و روح او با این اقدام غیر معقولانه ایجاد نمی‌شود. از جمله مراحل و مقدار مصرف توصیه شده قرص ب۲ برای ترک تریاک موارد زیر است:

میزان مصرف b2 از ابتدای ترک تریاک

با شروع فرآیند ترک تریاک با قرص ب۲، کارشناس ترک اعتیاد اقدام به تجویز روزانه ۲ میلی‌گرم از ب۲ به مدت چند روز متوالی می‌کند. بنابراین فرد به صورت زیرزبانی اقدام به دریافت دارو می‌کند و علائمی نظیر درد و لرزش اندام‌ها و بی قراری و اضطراب در او تا حدود زیادی کنترل می‌شود.

مقدار مصرف ب۲ از روز سوم ترک تریاک به بعد

پس از سه روز اول ترک تریاک، به دلیل کاهش عوارض و علائم ترک، میزان نیاز فرد به ب۲ نیز از ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد. به همین منظور متخصصان این دارو را بر اساس شرایط جسمی و روحی فرد مجددا در دوزهای کمتر و با فواصل زمانی بیشتر تجویز می‌کنند.

اندازه مصرف ب۲ به صورت همیشگی

در برخی از موارد نیز به دلیل وابستگی شدید فرد به تریاک و عدم تحمل او برای سم‌زدایی کامل و یا نداشتن انگیزه کافی برای باقی ماندن در ترک، متخصصان اقدام به تجویز مادام العمر ب۲ برای فرد می‌کنند تا وسوسه او برای گرایش مجدد به مواد مخدر کاهش یابد.

مقدار مصرف توصیه‌شده قرص ب۲ برای ترک تریاک

عوامل تاثیرگذار بر مقدار مصرف b2

همانطور که به آن اشاره کردیم، عوامل مختلفی می‌توانند بر روند تاثیر گذاری و مقدار مصرف قرص ب۲ برای ترک تریاک تاثیر بگذارند. از جمله این عوامل سن فرد، جنسیت او و مدت زمان اعتیادش به تریاک است. در بسیاری از موارد نیز به دلیل عدم توانمندی فرد به نبود تریاک و ترک آن، میزان و زمان مصرف ب۲ در او بر اساس صلاحدید مشاور ترک اعتیاد افزایش می‌یابد.

هر چقدر سن فرد در هنگام ترک تریاک بیشتر باشد، خطرات بیشتری از عوارض ترک تریاک او را تهدید خواهند کرد. به همین دلیل متخصصان اقدام به تجویز دوز کامل ب۲ برای افراد سالمند می‌کنند تا از خطراتی از جمله ریسک‌های حملات قلبی و بیماری‌های روحی جلوگیری کنند.

همچنین ترک تریاک در منزل با قرص b2 نیز باید با حساسیت بیشتری انجام شود تا از خطرات احتمالی از قبیل وابستگی جدید به این دارو و عوارض خاص آن جلوگیری شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، ترک تریاک توسط آقایان دشوارتر از ترک تریاک توسط بانوان است. این امر لزوم تجویز ب۲ در فرآیند ترک تریاک را برای آقایان بیشتر می‌کند. عامل دیگری که سبب قطعی بودن تجویز دوز بیشتر با فواصل زمانی کمتر برای افراد در ترک تریاک می‌شود، مدت زمان وابستگی فرد به تریاک و داشتن بیماری‌های زمینه‌ای او است. در این شرایط متخصصان با بررسی میزان وابستگی فرد و داروهای دیگری که مصرف می‌کند، به منظور پیشگیری از خطرات سلامت جسم و روح و تداخلات دارویی، اقدام به تجویز ب۲ می‌کنند.

عوامل تاثیرگذار بر مقدار مصرف b2

جمع‌بندی

در این مقاله شما عزیزان را با مقدار مصرف قرص ب۲ برای ترک تریاک و شرایط خاص آن آشنا کردیم و پیرامون عواملی که بر میزان مصرف این دارو و مدت زمان آن تاثیر می‌گذارند، اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دادیم. در صورتی که تصمیم به ترک تریاک دارید و به دنبال راهی برای کاهش میزان درد و بیقراری در دوران ترک هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با متخصصان امین و دلسوز ما در کلینیک ترک اعتیاد طلوع تماس حاصل فرمایید.
ترک تریاک با مصرف قرص ب۲ اگر به صورت اصولی انجام شود، دائمی خواهد بود و در این صورت شما به راحتی و با سرعت بیشتری اقدام به سم‌زدایی می‌کنید. به یاد داشته باشید که مصرف خودسرانه قرص ب۲ می تواند خطر احتمال اعتیاد به این دارو را در شما بیشتر کند و فرآیند رفع اعتیاد شما را با شکست مواجه سازد. مشاوران ترک اعتیاد حاضر در کلینیک ترک اعتیاد طلوع شما را در تمامی مراحل ترک تریاک با تجویز درست ب۲ و ارائه راهنمایی و مشاوره‌های مناسب حمایت و هدایت می‌کنند.

سوالات متداول درباره مصرف قرص B2 برای تریاک

برای ترک تریاک ب2 بهتر است یا متادون؟
B2 یک نوع داروی تسکین‌دهنده است که در فرآیند ترک تریاک به شما کمک می‌کند تا عوارض ترک را کاهش دهید و در فرآیند سم زدایی نیز نقش داشته باشد زیرا قادر است به عنوان جایگزین تریاک عمل کند تا زمانی که کاملا این ماده از بدن شما خارج شود. اما متادون به دلیل داشتن مقدار زیاد مورفین، داروی بسیار قوی است و احتمال اعتیاد به آن بیشتر است.

آیا می توانم ب۲ را بدون نسخه تهیه کنم؟
خرید داروهای بدون نسخه پزشکی غیرقانونی است، بنابراین، اگر شما به دنبال تهیه داروهای ب۲ هستید، بهترین راه این است که با مشاوره پزشک خود داروهای مورد نیاز خود را تهیه کنید. 

ترک تریاک در منزل با قرص ب۲ امکان پذیر است؟
ترک تریاک در منزل بدون راهنمایی حرفه‌ای ممکن است به عود منجر شود پس بهتر است هرگز از قرص b2 خودسرانه و بدون تجویز پزشک برای ترک تریاک استفاده نکنید، زیرا این ممکن است به اعتیاد به قرص منجر شود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا 0 / 5. شمارش آرا: 0

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − یک =

فهرست مطالب
خدمات درمان و ترک اعتیاد