اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

قوی‌ترین داروی تسکین درد خماری متادون

فهرست مطالب
0
(0)

متادون از جمله داروهای درمان اعتیاد به حساب می‌آید که توسط برخی از کلینیک‌های ترک اعتیاد تجویز می‌شود و مصرف آن باید به‌مرور کاهش پیدا کند؛ البته ترک متادون با علائم خماری شدیدی همراه است. برای ترک آن باید از داروی تسکین درد خماری متادون استفاده کنید.
در واقع متادون یک داروی مخدر است که درد شدید، مزمن و اختلال مصرف به مواد مخدر را درمان می‌کند؛ اما همین دارو هم سبب وابستگی فرد مصرف‌کننده می‌شود. زمانی‌که فرد تصمیم به کاهش مصرف و ترک آن دارد علائم خماری شدیدی را تجربه خواهد کرد. متخصصین هم برای سرکوب میل به مصرف متادون و همچنین علائم خماری، داروی تسکین درد خماری متادون را تجویز می‌کنند.

معمولا داروهای متنوعی برای سرکوب میل به مصرف متادون و همچنین علائم خماری توسط متخصصین در زمینه ترک اعتیاد تجویز می‌شوند. این داروها به‌عنوان داروی تسکین درد خماری متادون شناخته شده‌اند. برای شناخت داروهایی تسکین درد خماری متادون و نکات مهم در زمینه مصرف آن ما را در این مقاله از کلینیک طلوع همراهی کنید.

تفاوت بین داروهای تسکین خماری متادون و داروهای ترک اعتیاد

همان‌طور که می‌دانید ترک مواد افیونی (مواد مخدر) با علائمی همچون اضطراب، بی‌قراری، تعریق زیاد، پرخاشگری و همچنین مشکلات گوارشی همراه است. گاهی این علائم به‌حدی شدید هستند که فرد وابسته نیاز به بستری در بیمارستان پیدا می‌کند. معمولا داروهای مختلفی توسط متخصصین برای ترک راحت‌تر و حفظ سلامتی افراد وابسته به مواد مخدر تجویز می‌شوند.
داروهای ترک اعتیاد مثل متادون از نمونه همین داروهای ترک اعتیاد هستند. در واقع این داروها برای تسکین علائم استفاده می‌شوند که برخی از آن‌ها همچون متادون سبب وابستگی فرد می‌شوند. در زمان ترک متادون هم همچون دیگر مواد مخدر فرد مصرف‌کننده علائمی را تجربه می‌کند. پزشکان متخصص هم برای کاهش علائم خماری، داروی تسکین خماری متادون تجویز می‌کنند تا فرد مصرف‌کننده کم‌تر اذیت شود و دوران ترک را راحت‌تر سپری کند. ایبوپروفن، نالترکسون، بوپرنورفین، کلونیدین و دیازپام از نمونه همین داروهای تسکین‌دهنده هستند و معمولا اعتیاد آور نیستند.

تفاوت بین داروهای تسکین خماری متادون و داروهای ترک اعتیاد

داروی تسکین درد خماری متادون

از آن‌جایی که مصرف متادون هم سبب وابستگی افراد می‌شود و هم خطرات جدی برای سلامتی افراد به همراه دارد، اکثر افراد تصمیم به ترک می‌گیرند؛ اما به‌دلیل این‌که متادون به‌نوعی ماده مخدر است با شروع دوران ترک، فرد وابسته علائم و خماری‌های دردناکی را تجربه می‌کند. در همین راستا انواع مختلفی از داروی تسکین درد خماری متادون از طرف متخصصین تجویز می‌شوند. این داروها علائمی مانند دردهای عضلانی، اضطراب، بی‌خوابی و تحریک‌پذیری فرد وابسته را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهند.

در واقع این داروها به‌عنوان دارویی برای ترک متادون شناخته شده‌اند؛ اما در واقع با کاهش علائم و دردهای ناشی از آن به افراد مصرف‌کننده در این مسیر سخت کمک می‌کنند. در متن زیر به معرفی بهترین انواع این دارو‌ها برای ترک متادون پرداخته‌ایم:

  • ایبوپروفن (Ibuprofen): این دارو به‌نوعی بهترین داروی ترک متادون به حساب می‌آید؛ زیرا سبب کاهش تب، تسکین درد خماری متادون و التهاب فرد در زمان ترک می‌شود. این دارو باید در دمای 20 تا 25 درجه نگهداری شود.
  • کلونیدین (Clonidine): کلونیدین به‌عنوان داروی تنظیم فشار خون شناخته می‌شود؛ با توجه به نظر پزشکان معمولا برای کاهش برخی از علائم بدنی خماری همانند تعریق، تپش قلب و اضطراب تجویز خواهد شد.
  • دیازپام (Diazepam): دیازپام نوعی داروی خواب‌آور است که برای کاهش میزان اضطراب، درمان اختلالات خواب در دوران ترک، کاهش اسپاسم عضلانی (پرش جسمی) و تشنج استفاده می‌شود. البته قبل از مصرف حتما باید با متخصصان در زمینه ترک مشورت کنید؛ زیرا هم مصرف طولانی‌مدت سبب وابستگی خواهد و هم گاهی با دیگر داروها تداخل دارویی دارد.
  • متوکلوپرامید (Metoclopramide): متوکلوپرامید هم یک داروی تسکین درد خماری متادون است. پزشکان معمولا این دارو را برای مشکلات معده و تهوع تجویز می‌کنند. افرادی که درحال ترک اعتیاد هستند هم با مشکلات معده، حالت تهوع و استفراغ دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند؛ در همین راستا بهترین دارو برای ترک متادون در این زمینه متوکلوپرامید است.

داروی تسکین درد خماری متادون

بهترین داروی ترک متادون

همان‌طور که می‌دانید ترک متادون با علائم شدید و وسوسه‌های فراوان برای مصرف مجدد همراه است. به همین دلیل باید با دارو و درمان‌های مناسب اقدام به ترک متادون کنید. شاید شما هم مثل دیگران این سوال برایتان پیش‌آمده باشد که دارو برای ترک متادون چیست؟ یا بهترین داروی ترک قرص متادون چیست؟

در جواب این سوال باید بگوییم که داروهای مختلفی به‌عنوان داروی ترک اعتیاد به متادون وجود دارند. این داروها با مکانیسم‌های مخصوصی سبب کاهش وابستگی فرد و کاهش علائم خماری آن خواهند شد؛ اما روش مصرف و میزان دوز هر کدام از آن‌ها اهمیت بالایی دارد؛ پس باید از افراد متخصص برای مصرف آن‌ها کمک بگیرید.

  • بوپرنورفین (Buprenorphine): این دارو با اتصال به گیرنده‌های مغزی، به‌مرور زمان وابستگی به متادون را کاهش می‌دهد. بوپرنورفین هم علائم خماری را کاهش خواهد داد و هم از نشئگی زیاد پیشگیری می‌کند. البته باید توجه کنید که این دارو حتما تحت نظارت پزشک مصرف شود.
  • نالترکسون (Naltrexone): این دارو به‌عنوان دارو برای ترک قرص متادون و همچنین شربت آن معرفی شده است. در واقع نالترکسون نیز همچون بوپرنورفین گیرنده‌های مغزی را مسدود می‌کند. بدین ترتیب متادون تاثیر قبل را در بدن فرد ندارد و فرد مصرف‌کننده حتی با مصرف متادون یا سایر مواد مخدر، هیچ‌ احساس لذت یا نشئگی نخواهد داشت.
    در واقع نالترکسون با کاهش میل به مصرف متادون مانع از بازگشت فرد و مصرف مجدد او خواهد شد. نالترکسون به‌شکل قرص خوراکی یا تزریقی در بازار وجود دارد. البته این دارو باید تحت نظارت پزشک تجویز و مصرف شود.

بهترین داروی ترک متادون

نکات مهم در مصرف داروی ترک متادون

اگر در پی داروی تسکین درد خماری متادون هستید و تعدادی دارو از طریق اطرافیان به شما معرفی شده‌اند؛ به شما توصیه می‌کنیم کمی دست نگه دارید و به نکاتی که در متن زیر آورده‌ایم را با دقت بخوانید تا ترکی راحت و با کمترین علائم را تجربه کنید.
اولین اقدام برای ترک اعتیاد مشورت با پزشک و متخصص حرفه‌ای در زمینه ترک است؛ زیرا هر فردی ویژگی‌های جسمی و روانی خاص خود را دارد. پزشک هم با توجه به خصوصیات فرد مصرف‌کننده، برنامه درمانی مختص او را تجویز خواهد کرد.
یکی از بهترین مراکز ترک اعتیاد که به صورت تخصصی و مجهز می‌تواند در زمینه ترک متادون به شما کمک کند، کلینیک‌ ترک اعتیاد طلوع است. در این کلینیک پس از بررسی وضعیت جسمی و روانی، علائم خماری، سوابق مصرف و وضعیت کلی سلامت، بهترین داروی تسکین درد خماری متادون تجویز خواهد شد.

از طرف دیگر در این مرکز از جدیدترین متدهای ترک اعتیاد برای درمان بیماران وابسته به متادون استفاده می‌شود. همچنین کلینیک ترک اعتیاد طلوع با داشتن ویژگی‌های زیر خیالتان را از بابت درمان موفقیت‌آمیز ترک متادون راحت کرده است:

  • مصرف صحیح و منظم دارو: مهم است بدانید که مصرف داروها به‌صورت منظم و طبق دستور پزشک نقش کلیدی در ترک متادون بازی می‌کند. به همین دلیل در این مرکز داروها مطابق با زمان تعیین‌شده به بیماران داده می‌شوند.
  • جلوگیری از عوارض جانبی: هر دارویی ممکن است با عوارضی همراه باشد. برای پیشگیری از بروز عوارض جانبی، باید دوز تجویزی داروی تسکین درد خماری متادون تحت نظر پزشک مصرف شود.
  • اجتناب از مصرف همزمان با مواد مخدر دیگر: توجه کنید که مصرف داروهای ترک متادون همزمان با مواد مخدر می‌تواند سبب بروز عوارض جدی و حتی مرگ شود. بیمارانی که در کلینیک درمان می‌شوند تحت مراقبت هستند تا چنین مشکلی برایشان پیش نیاید.
  • پیگیری منظم و دریافت حمایت روانی: ترک متادون فقط به کمک داروی تسکین درد خماری متادون، غیرممکن است. برای ترک متادون توسط فرد مصرف‌کننده باید از کانال‌های حمایتی مختلف استفاده شود. مشاوره با مشاوران و کارشناسان ترک به‌نوعی نقش حمایت روانی برای این افراد دارد تا درمان به نتیجه برسد.

جمع‌بندی

متادون دارویی است که در مراکز ترک اعتیاد برای ترک مواد مخدر تجویز می‌شود؛ اما همین دارو نیز سبب وابستگی فرد مصرف‌کننده خواهد شد و باید ترک شود. ترک متادون با علائم شدیدی همراه است و فرد مصرف‌کننده باید برای ترک از داروی تسکین درد خماری متادون استفاده کند تا تاثیر نامطلوب علائم ترک را کاهش دهد.
در این مقاله درخصوص بهترین داروی تسکین درد خماری متادون صحبت کردیم؛ اما توجه کنید که این داروها باید زیر نظر پزشک مصرف شوند تا به راحتی بتوانید متادون را کنار بگذارید. کلینیک ترک اعتیاد طلوع از نمونه مراکز معتبری است که مجوز بستری بیماران سوء‌مصرف مواد از وزارت بهداشت دارد و از جدیدترین متدها برای ترک اعتیاد استفاده می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا 0 / 5. شمارش آرا: 0

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + نوزده =

فهرست مطالب
خدمات درمان و ترک اعتیاد