درمان وسواس با آرتی ام اس
درمان وسواس با آرتی ام اس
19 تیر 1403
از بین بردن تی اچ سی از بدن
از بین بردن تی اچ سی از بدن
19 تیر 1403
نمایش همه
گل چند روز در بدن میماند؟
1
(2)

مدت زمان ماندگاری ماری جوانا در تست خون می‌تواند تا 7 روز یا بیشتر ادامه داشته باشد. با این حال اگر بخواهیم به طور دقیق به پرسش ” اثر گل چند روز در بدن میماند؟” پاسخ دهیم، باید بگوییم که زمان ماندگاری گل در بدن، به نوع آزمایش و عوامل مختلفی مانند شدت اعتیاد، روش مصرف، سن و … وابسته است. در این راستا، ما متخصصین کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوع، در این مطلب قصد داریم درباره مدت زمان ماندگاری ماری جوانا در بدن صحبت کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید پاسخ جامع پرسش “گل چند روز در بدن می‌ماند؟” را بدانید، این مطلب برای شماست! پس به خواندن آن ادامه دهید.

گل تا چند روز در بدن میماند؟

همانگونه که گفتیم، مدت زمان ماندگاری گل در بدن، به عوامل مختلفی مانند متابولیسم فردی، نوع تست و … بستگی دارد. در این بخش قصد داریم تا با توجه به نوع تست، به پرسش ” اثر گل چند روز در بدن میماند؟” پاسخی تخمینی بدهیم:

اثر گل چند روز در ادرار باقی می‌ماند؟

اگر شما فردی باشید که تنها یک بار گل مصرف کرده‌اید، اثر گل در آزمایش ادرار شما، به مدت 1 الی 3 روز باقی می‌ماند.

اما اگر میزان مصرف گل شما متوسط است (مثلا چند بار در هفته ماری جوانا مصرف می‌کنید)، اثر گل در تست ادرار به مدت 7 تا 21 روز باقی می‌ماند.

اگر اعتیاد شما به گل شدید است و به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنید، گل یا ماری جوانا در ادرار به مدت یک ماه و گاهی بیشتر باقی می‌ماند.

 گل چند روز در خون باقی می‌ماند؟

در صورت مصرف گاه به گاه و تفریحی گل، بگذارید 2 روز از زمان مصرف آن بگذرد و بعد تست خون بدهید. زیرا در این شرایط، گل به مدت 1 الی 2 روز در خون باقی می‌ماند.

اما اگر به صورت مکرر گل مصرف می‌کنید، تست خون، آن را تا یک هفته یا بیشتر نشان می‌دهد.

گل چند روز در بزاق باقی می‌ماند؟

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که یک‌بار یا گاه‌به‌گاه گل مصرف می‌کنید، باید بگوییم اثر گل به مدت 1 تا 3 روز در بزاق شما باقی می‌ماند. اما اگر به صورت مکرر گل مصرف می‌کنید، تست بزاق به مدت 29 روز آن را نشان می‌دهد.

اثر گل در تست مو چند روز باقی می‌ماند؟

گل یا ماری جوانا می‌تواند تا 90 روز یا بیشتر در مو باقی بماند! جالب است بدانید که تست‌های مو معمولاً برای تشخیص مصرف طولانی‌مدت مواد مخدر استفاده می‌شوند.

توجه داشته باشید که این مدت زمان‌ها تخمینی هستند و ممکن است بر اساس شرایط فردی و عوامل متابولیکی متفاوت باشند.

مدت زمان ماندگاری گل در بدن

چه عواملی در مدت زمان ماندگاری گل در بدن موثر هستند؟

مدت زمان ماندگاری ماری جوانا در بدن به عوامل متعددی بستگی دارد. در زیر به مهم‌ترین این عوامل اشاره می‌کنیم:

میزان و مدت زمان مصرف

مصرف مقدار بیشتر ماری جوانا معمولاً به مدت زمان بیشتری برای دفع نیاز دارد. علاوه بر این، مصرف مکرر یا روزانه گل، باعث تجمع THC در بدن می‌شود، که این روند نیازمند مدت زمان طولانی‌تری برای پاکسازی گل از بدن است.

روش مصرف گل

با دود کردن یا استنشاق گل، اثرات آن سریع‌ ظاهر شده و معمولاً سریع‌تر از بدن دفع می‌شوند. در صورت مصرف خوراکی گل، اثرات دیرتر ظاهر می‌شوند و مدت زمان بیشتری در بدن باقی می‌مانند، زیرا THC باید از دستگاه گوارش عبور کند و متابولیزه شود.

متابولیسم فردی

افرادی که متابولیسم سریع‌تری دارند، ممکن است سریع‌تر THC را از بدن دفع کنند. توجه داشته باشید که عوامل ژنتیکی، سطح فعالیت بدن و وضعیت سلامتی عمومی می‌تواند بر متابولیسم تأثیر بگذارد.

چربی بدن

شاید برایتان عجیب به نظر برسد، اما مدت زمان ماندگاری ماری جوانا در بدن، به میزان چربی شما نیز وابسته است. THC تمایل به تجمع در بافت چربی دارد. بنابراین افرادی که درصد چربی بدن بیشتری دارند، ممکن است مدت زمان بیشتری برای دفع THC نیاز داشته باشند.

سن

متابولیسم معمولاً با افزایش سن کندتر می‌شود، بنابراین احتمالا افراد مسن مدت زمان بیشتری برای دفع THC نیاز داشته باشند، از این رو مدت زمان ماندگاری گل در بدن آن‌ها بیشتر است.

وضعیت سلامتی عمومی

وضعیت کلی سلامتی افراد، به ویژه عملکرد کبد و کلیه‌ها، می‌تواند بر سرعت دفع گل از بدن تأثیر بگذارد.

 هیدراتاسیون

مصرف مایعات می‌تواند به دفع سریع‌تر THC کمک کند، زیرا افزایش ادرار به دفع مواد زائد کمک می‌کند. بنابراین اگر خواهان کاهش مدت زمان ماندگاری ماری جوانا در بدن هستید، آب بنوشید.

نوع تست

در حقیقت مدت زمان ماندگاری ماری جوانا در قسمت‌های مختلف بدن متفاوت است. به تست‌های زیر دقت کنید:

  • ادرار: متداول‌ترین و حساس‌ترین تست است که می‌توان از طریق آن، وجودTHC را تا هفته‌ها پس از مصرف تشخیص داد.
  • خون: معمولاً THC را برای مدت زمان کوتاه‌تری تشخیص می‌دهد.
  • بزاق: مدت زمان ماندگاری مارجوانا در بزاق بدن، خیلی طولانی نیست.
  • مو: این تست می‌تواند مصرف ماریجوانا را تا 90 روز یا بیشتر پس از مصرف تشخیص دهد.

عوامل محیطی

فعالیت بدنی منظم، مصرف مواد غذایی سالم و کاهش مصرف چربی‌ها می‌تواند به بهبود متابولیسم و دفع سریع‌تر THC کمک کند.

با توجه به این عوامل، مدت زمان ماندگاری ماری جوانا در بدن افراد مختلف، بسیار متغیر است و می‌تواند از چند روز تا چند هفته یا حتی چند ماه متفاوت باشد.

چه زمانی آزماش بدهیم تا تست گل منفی شود؟

چه زمانی آزماش بدهیم تا تست گل منفی شود؟

حالا می‌دانیم که زمان مورد انتظار برای اینکه تست ماری جوانا (گل) منفی شود، به چندین عامل بستگی دارد؛ از جمله میزان و دفعات مصرف، نوع تست و سرعت متابولیسم فرد و … اما به طور تخمینی می‌توان مدت زمان لازم برای اینکه تست گل منفی شود، را به صورت زیر تعریف کرد:

مدت زمان لازم برای منفی شدن تست گل نوع تست
(مصرف گهگاهی: 1 تا 3 روز) – (مصرف مکرر: 30 روز یا بیشتر) ادرار
(مصرف گهگاهی: 1 تا 2 روز) – (مصرف مکرر: 7 روز یا بیشتر) خون
(مصرف گهگاهی: 1 تا 3 روز) – (مصرف مکرر: تا 29 روز) بزاق
تا 90 روز یا بیشتر مو

با توجه به این عوامل، اگر مصرف شما گاه‌به‌گاه است، بهتر است بعد از حدود یک هفته آزمایش دهید. اگر مصرف شما مکرر است، ممکن است نیاز باشد که یک ماه یا بیشتر صبر کنید تا تست گل شما منفی شود.

توصیه‌هایی برای کاهش زمان ماندگاری گل در بدن

با کارهای زیر می‌توانید مدت زمان ماندگاری ماری جوانا در بدن را کاهش دهید:

  1. هیدراتاسیون: مصرف مایعات فراوان می‌تواند به تسریع دفع سموم کمک کند.
  2. ورزش: فعالیت بدنی می‌تواند به سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی‌ها کمک کند، که در آن‌ها THC ذخیره می‌شود.
  3. رژیم غذایی سالم: مصرف مواد غذایی سالم و کاهش مصرف چربی‌ها می‌تواند به متابولیسم بهتر کمک کند.

به هر حال به این نکته توجه داشته باشید که بدن نیاز به زمان دارد تا THC را به طور کامل دفع کند.

نتیجه گیری

در این مطلب به پرسش ” گل چند روز در بدن میماند؟” پاسخ دادیم. حالا می‌دانیم که ماری جوانا، به عنوان یکی از رایج‌ترین مواد مخدر، مدت زمان متفاوتی در بدن افراد مختلف باقی می‌ماند و این دوره زمانی، به مجموعه‌ای از عوامل بستگی دارد. به طور کلی، مدت زمان ماندگاری THC، ماده فعال ماریجوانا، در بدن بسته به نوع مصرف، میزان و دفعات مصرف، متابولیسم فرد و نوع تست تشخیصی متفاوت است.

توجه مهم: اگر شما بخواهید در صورت اعتیاد به گل، نتایج تست‌های مختلف را منفی کنید، این تنها به معنای گول زدن خودتان است! با مروز زمان بدن شما، عوارض مصرف روانی و جسمی ماری جوانا را بروز می‌دهد که این نتیجه‌ای جز نابود کردن زندگیتان ندارد. بنابراین اگر خودتان را دوست دارید و خواهان یک زندگی سالم هستید، تنها راه ممکن، ترک ماری جوانا است.

حتما مطالعه کنید: ترک گل چند روز طول می کشد؟

در این راستا می‌توانید روی کمک متخصصین کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوع حساب کنید. ما با استفاده از بهترین روش ترک به شما در مسیر درمان کمک خواهیم کرد. در حقیقت هدف ما ترک اعتیاد فیزیکی و روانی شما نسبت به گل با حداقل درد و خماری است. بنابراین اگر خواهان درمان ترک آن هستید، اما نمی‌دانید، چه چیزهایی در انتظار شماست، همین حالا با مشاورین کلینیک ترک اعتیاد طلوع تماس بگیرید تا ابهامات‌تان برطرف شود. ما به شما اطمینان می‌دهیم که با روش‌های نوین ترک در مرکز طلوع، حداقل درد و خماری را تجربه خواهید کرد و فرایند درمانی شما ایمن طی خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا 1 / 5. شمارش آرا: 2

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هشت =