تاثیر مصرف الکل بر اسپاسم عضلات

عوارض ترک تریاک
عوارض ترک تریاک
19 شهریور 1402
ترک فنتانیل در منزل
ترک فنتانیل در منزل
19 شهریور 1402
نمایش همه
تاثیر مصرف الکل بر اسپاسم عضلات
۳٫۴
(۱۴)

نوشیدن الکل بر سیستم عصبی عضلانی فشار وارد می‌کند و موجب از دست دادن توده عضلانی و عملکرد نامناسب آن می‌گردد. دانستن چگونگی تاثیر مصرف الکل بر اسپاسم عضلات برای درک مزایای بهبودی از اعتیاد بسیار مهم است. میوپاتی مزمن الکلی (اختلال عضلانی) تقریباً ۰٫۵٪ تا ۲٪ از افراد مبتلا به اختلال مصرف الکل (AUD) را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن را به شایع ترین عارضه بالینی AUD تبدیل می‌کند.

انقباض عضلانی و اسپاسم عضلانی دو شکل انقباض غیرارادی هستند. انقباض یک حرکت تند و کوتاه مدت بوده اما اسپاسم یک سفت شدن شدیدتر و پایدار عضلانی است که باعث درد می‌شود. پرش و اسپاسم می‌تواند نتیجه فعالیت نامناسب عصبی در سیستم عصبی مرکزی (CNS) یا عواملی مانند کم آبی بدن، خستگی، ورزش شدید، استرس و عدم تعادل الکترولیت باشد.

اگر می‌خواهید از عوارض مصرف الکل بر بدن مصون بمانید، تنها راه درمان ترک الکل است. در این راستا می‌توانید به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. متخصصین با روش‌های مانند سم زدایی ترک الکل و تغذیه درمانی، تاثیر مصرف الکل بر اسپاسم عضلات و سایر عوارض مصرف الکل را بهبود خواهند داد. مشاورین ما بصورت ۲۴ ساعته در دسترس شما هستند، بنابراین می‌توانید همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات درمانی ما استفاده کنید.

تاثیر مصرف الکل بر اسپاسم عضلات چگونه است؟

تاثیر مصرف الکل بر اسپاسم عضلات چگونه است؟

می‌دانیم که مصرف الکل روی مغز تاثیر می‌گذارد. تاثیر مصرف الکل بر مغز به این صورت است که الکل منجر به تضعیف CNS- متشکل از مغز و نخاع- می‌گردد. مصرف الکل در ابتدا فعالیت مغز را کاهش می‌دهد و منجر به از دست دادن هماهنگی عضلات، تنفس آهسته، کاهش فشار خون و ضربان قلب، خواب آلودگی، تاخیر در زمان واکنش و احساس شادی و آرامش می‌شود. اما این ها تنها تاثیرات اولیه الکل بر مغز هستند.

زمانی که الکل در بدن تجزیه شود، اثرات مذکور از بین می‌رود و در عوض ناحیه مسئول اسپاسم عضلانی و انقباض در مغز تحریک خواهد شد. بنابراین زمانی که الکل در بدن تجزیه شود، آرامش جسمی و عضلانی نیز از بین خواهد رفت.   مواد شیمیایی مغز (یا همان انتقال دهنده‌های عصبی) مسئول حرکت عضلات، خلق و خو، سطح انرژی، خواب، استرس و درد هستند.

تعدادی از این انتقال دهنده‌های عصبی(مانند گابا، گلوتامات، سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین) در مصرف الکل و اختلال در عملکرد عضلات نقش دارند. به طور کلی گلوتامات موجب تحریک مغز و گابا موجب آرامش مغز می‌شود. سروتونین می‌تواند منجر به انقباض عضلات شود یا نوراپی نفرین نیروی انقباض عضلات اسکلتی را افزایش خواهد داد.

تاثیر مصرف الکل بر اسپاسم عضلات به این صورت است که مصرف الکل در ابتدا فعالیت گابا را افزایش داده و فعالیت گلوتامات را کاهش می‌دهد و همچنین سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین بیشتری مصرف می‌کند. اما با تجزیه الکل در بدن اثرات بازدارنده گابا معکوس شده و در نهایت اسپاسم و انقباض عضلات اتفاق می‌افتد.

گرفتگی عضلات بعد از مصرف الکل

مصرف الکل به میزان معقول ممکن است بر عضلات بدن تأثیرات مختلفی داشته باشد. مصرف الکل می‌تواند باعث کاهش سطح آب در بدن شود، که به تنظیم مناسب عضلات کمک می‌کند. اما مصرف افراطی و زیاد الکل ممکن است به تحریک عضلات و تجربه گرفتگی و تنش عضلاتی منجر شود.

علاوه بر این، الکل ممکن است به کاهش ترشح هورمون‌هایی که برای رشد عضلات ضروری هستند، منجر شود. این ممکن است به طور موقت باعث ضعف و کاهش عضلات شود. به طور کلی مصرف زیاد الکل ممکن است به مشکلاتی مانند گرفتگی عضلات و کاهش عملکرد عضلات منجر شود. برای حفظ سلامت عضلات و بدن، مهم است مصرف الکل را با دقت مدیریت کرده و نسبت به ترک آن اقدام کنید تا بتوانید درد عضلات بعد از مصرف الکل را تا حد زیادی کاهش دهید.

علت زانو درد بعد از خوردن مشروب

علت زانو درد بعد از خوردن مشروب

زانو درد پس از مصرف مشروبات الکلی ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. اولین علت ممکن است تأثیر آسیب‌زای الکل بر سیستم عصبی باشد. مصرف زیاد الکل می‌تواند منجر به اختلال در حرکت و تعادل شود و در نتیجه، فرد ممکن است بیشتر از حد به زانوهای خود فشار وارد کند که موجب درد و تورم شود. دلیل دیگر می‌تواند کاهش ترشح هورمون‌هایی باشد که برای حفظ سلامت مفاصل ضروری هستند. الکل ممکن است ترشح این هورمون‌ها را کاهش دهد و باعث کمک نکردن به عملکرد بهینه زانوها شود.

علاوه بر این، مصرف الکل ممکن است باعث کمبود مایعات در بدن شود و به تورم و التهاب مفاصل منجر شود که این نیز می‌تواند عامل درد زانوها باشد. در نهایت، مهم است مصرف الکل را کاهش داده و نسبت به ترک آن اقدام کنید. پیشنهاد ما به شما این است که حتما به یک مرکز ترک الکل مراجعه کنید.

برای رفع تاثیر مصرف الکل بر اسپاسم عضلات، با ما تماس بگیرید

اسپاسم عضلات به خودی خود بسیار ناخوشایند است و می‌تواند در فعالیت‌های روزمره تداخل ایجاد کند. اسپاسم عضلات دلایل متعدد دارد، اما اگر ناشی از مصرف الکل باشد، قابل پیشگیری است. یادتان باشد تا دیر نشده باید برای رفع تاثیر مصرف الکل بر اسپاسم عضلات اقدام کنید، زیرا نوشیدن الکل متوسط یا شدید، می‌تواند موجب تاثیر دائمی بر فعالیت عضلانی شود!

متخصصین در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره آماده همراهی شما در مسیر هوشیاری و رهایی از تاثیرات مصرف الکل بر بدن هستند. کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید و از امکانات رفاهی ما برخوردار شوید. ما با ترکیبی از روش های ترک الکل نظیر سم زدایی تدریجی، دارو درمانی، کاشت ایمپلنت نالتروکسان و همچنین روان درمانی به بهبود عوارض ترک الکل و اعتیاد شما خواهیم پرداخت.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۴ / ۵٫ شمارش آرا: ۱۴

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 16 =