اعتیاد چیست؟
اعتیاد چیست؟
31 خرداد 1399
کلینیک ترک اعتیاد
آیا کنترل گسترش اعتیاد با آزاد سازی برخی مواد ممکن است؟
31 خرداد 1399
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد
۲٫۴
(۱۰)

درمان مشکلات جنسی اعتیاد همیشه یکی از معضلات بسیاری از بیماران در زمان ترک است این مساله نشات گرفته از یک باور اشتباه در میان مردم است اینکه مصرف مواد مخدر باعث تقویت قوای جنسی می‌شود مدت زیادی است در بین عوام رواج یافته و متاسفانه تبدیل به یک عامل اصلی برای مصرف مخدر شده است در این مطلب به شرح و تفصیل این باور غلط و راههای درمان اختلال در میل جنسی می‌پردازیم.

درمان مشکلات جنسی اعتیاد چگونه است؟

همانطور که گفته شد درمان مشکلات جنسی اعتیاد نشات گرفته از یک باور کاملاً بی پایه و اساس است تقویت قوای جنسی با استفاده از مخدرها موضوعی است که هیچگونه توجیه علمی و عقلی ندارد عده‌ای مصرف مخدر را راهی برای درمان زود انزالی دانسته اند و معلوم نیست این تجویز از کجا آمده است! مصرف مواد مخدر نه تنها در درمان بسیاری از مشکلات جنسی تاثیر نداشته بلکه باعث تخریب روابط زناشویی می‌شود. امروزه درمان بسیاری از مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد، از برنامه‌های مهم فرایند ترک در بهترین کلینیک ترک اعتیاد است.
روابط زناشویی آن بخش از عناصر بیرونی تاثیر پذیر از اعتیاد است که گاهاً در قالب مشکلات جنسی خود را نشان می‌دهد توجه داشته باشید که  مصرف مواد مخدر بدون شک بر روی میل جنسی شما تاثرات منفی خواهد گذاشت این اثرات بسته به نوع مخدر مصرفی متفاوت است.
بعنوان مثال شما با مصرف مخدری مانند تریاک شاید در ظاهر و برای مدت کوتاهی مشکل زودانزالی خود را حل کنید اما به مرور و با اعتیاد به این مخدر نه تنها مشکل زودانزالی شما حل نشده بلکه یک معضل جنسی دیگر نیز به شما اضافه خواهد شد. هیچوقت با خود نگوئید “فعلاً زودانزالی را با مخدر برطرف می‌کنم ولی مراقب هستم که اعتیاد پیدا نکنم!” این یک توجیه گول زننده است که فقط شما را به دام وابستگی و اعتیاد می‌کشاند. اگر علت مصرف شما، درمان اختلال جنسی است این را بدانید که برای درمان و حل مشکلات جنسی راه هایی بهتر از اعتیاد وجود دارد.
با مراجعه به پزشک و مصرف چند داروی مختصر می‌توانید اختلال در میل جنسی خود را حل کنید در غیر اینصورت بعد از مدت زمان نه چندان زیادی باید هزینه و انرژی خود را صرف درمان مشکلات جنسی اعتیاد کنید.

حتما مطالعه کنید:  ترک تریاک

اگر در ابتدای این مسیر اشتباه هستید، لطفاً هم اکنون جلوی آن را بگیرید و اجازه ندهید که چنین هدفی شما را در دام اعتیاد قرار دهد همانطور که می‌دانید عوارض مصرف مخدر به دو صورت روانی و جسمی در شما پدیدار می‌شود درمان مشکلات جنسی اعتیاد بیشتر از جنبه روانی مورد بحث قرار می‌گیرد در بعد روانی عوارض مصرف هر مخدر، شما در ابتدا با افزایش اعتماد به نفس کاذب روبرو هستید. این اعتماد به نفس کاذب باعث افزایش تمایلات جنسی در شما شده که به هیچ وجه پایدار نخواهد بود مدت زمان زیادی نخواهد گذشت که این حس در شما فروکش می‌کند و رفته رفته به سمت کاهش میل جنسی پیش می‌رود علت این امر، وابستگی شما به مواد است که به شدت شرایط روحی و روانی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد برای درمان مشکلات جنسی ناشی از اعتیاد، روان درمانی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند که در ادامه به تاثیر چند مخدر بر بروز مشکلات جنسی اشاره میکنیم.

بروز مشکلات جنسی در اثر اعتیاد به ماری جوانا

یکی از عوارض مهم مصرف ماری جوانا در طولانی مدت، عقیمی برای آقایان است. همچنین مشکلات ناباروری در زنان هم از دیگر عوارض مهم مصرف این مخدر است در اینگونه مخدرها ماده موثری به نام کانابینویید وجود داردکه روی هورمون مردانه اثرات منفی داشته و در نتیجه باعث اختلالات جنسی می‌شود درمان مشکلات جنسی اعتیاد ناشی از اینگونه مخدرها در کلینیک ترک اعتیاد و در فرایند ترک ماری جوانا انجام می‌شود. یکی دیگر از عوارض جنسی ماری جوانا بروز مشکلات در نعوظ است.
از عوارض مهم اعتیاد به ماری جوانا در خانم‌ها می‌توان به بی‌نظمی در برنامه عادت ماهانه اشاره کرد. مصرف ماری جوانا در مدت زمان طولانی باعث بی‌انگیزه شدن شما می‌شود که یکی از عوارض روانی مهم این مخدر است این عارضه مسلماً روابط جنسی شما را هم تحت تاثیر قرار داده و روابط زناشویی شما را بی بیراهه می‌کشاند جنبه روانی درمان مشکلات جنسی اعتیاد بر اینگونه موضوعات تکیه داشته و روش‌های روان‌درمانی در این زمینه بسیار تاثیرگذار است توجه داشته باشید که بی رغبتی و بی ارادگی ناشی از مصرف مخدرهایی چون ماری جوانا خود را در روابط جنسی شما نمایان خواهد کرد.

حتما مطالعه کنید: ترک ماری جوانا

بروز مشکلات جنسی در اثر اعتیاد به تریاک

درصد قابل توجهی از کسانی که تریاک مصرف می‌کنند آن را با هدف داشتن یک رابطه جنسی طولانی و خوب استفاده می‌کنند این مساله به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح درباره مخدرهایی چون تریاک است آیا واقعاً مصرف تریاک باعث تقویت قوای جنسی و داشتن یک رابطه جنسی خوب می‌شود؟ در بررسی‌های مربوط به درمان مشکلات جنسی اعتیاد مشخص شده است مصرف تریاک شاید تاثیر کوتاه‌مدتی در زودانزالی داشته باشد ولی در طولانی مدت عوارض بسیار خطرناکی دارد آثار مخرب جنسی ناشی از اعتیاد به تریاک شامل اختلال در میل جنسی و امثالهم همگی در اثر اعتیاد به تریاک و مشتقات آن اتفاق می‌افتد.
متاسفانه امروزه برای این اهداف از مشتقات تریاک (مرکز ترک تریاک) نظیر ترامادول ( مرکز ترک ترامادول) نیز استفاده می‌شود این مخدر به منظور درمان برخی مشکلات جنسی و بدون توجه به خطر اعتیاد، بصورت خودسرانه مصرف می‌شود. متاسفانه این خودطبیبی‌ها بدون آگاهی از عوارض ترامادول و دیگر مشتقات تریاک انجام شده است. ترامادول از آن دسته مخدرهایی است که وابستگی شدیدی در شما ایجاد کرده و شما را درگیر اختلالات شدید جنسی خواهد کرد ترامادول در انواع مختلف بصورت قرص و یا آمپول مصرف می‌شود که از نظر عوارض هیچ فرقی با یکدیگر ندارند.

نکات مهم درباره درمان مشکلات جنسی ناشی از اعتیاد

اختلالات جنسی ناشی از مصرف هر گونه مواد مخدر، حداقل در یکی از مراحل تمایل به رابطه جنسی تحرک و ارگاسم اثر منفی خواهد داشت توجه داشته باشید که این مراحل هر کدام مکمل یکدیگر هستند و نارسایی در هر کدام از آنها اختلال در میل جنسی به حساب می‌آید در مباحث مربوط به درمان مشکلات جنسی اعتیاد، از مخدرها بعنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل اختلال در میل جنسی یاد شده است. ظاهر گول زننده مخدرها با تقویت قوای جنسی در کوتاه مدت بسیاری را درگیر باورهای غلط در این زمینه کرده است.
توجه کنید که تداوم در استفاده از مخدرها کاهش شدید میل جنسی را به همراه خواهد داشت در زمان اعتیاد شما به نهایت لذت جنسی یا همان ارگاسم نخواهید رسید و در این زمینه بسیار ناتوان خواهید شد این حقیقتی است که باید درباره ارتباط مخدر با مسائل جنسی بدانید.
علاوه بر سستی و ناتوانی در انجام رابطه جنسی، عدم تمایل به داشتن رابطه جنسی از دیگر مهمترین آثار مخرب اعتیاد به مخدرها و مشتقات آنهاست با انتخاب روش درمانی مناسب در کلینیک ترک اعتیاد اکثر این اختلالات قابل بهبود است. اینکه مصرف مخدر در بلندمدت با تمایل و توانایی جنسی ارتباط عکس دارد موضوعی است که در بسیاری از مطالعات موردی در زمینه درمان مشکلات جنسی اعتیاد به آن پی برده‎‌اند. اگر درگیر نارسایی جنسی هستید سعی کنید آن را با مراجعه به پزشک، استفاده از روش‌های سالم‌تر، تغذیه مناسب و همچنین ورزش بهبود ببخشید امروزه روش‌های درمانی بسیار موثری در این زمینه وجود دارد که در کوتاه مدت و بلند مدت اثرات مفیدی برای شما خواهند داشت.

درمان اعتیاد و سم زدایی در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره توسط بهترین کادر متخصص روانپزشکی، متخصصین علوم اعصاب شناختی، پزشکان متخصص در رشته های قلب، عفونی و ریه، تیم روانشناسی، روان پرستار، پیراپزشک و پزشک عمومی و تیم پرستاری انجام می پذیرد و با استفاده از روش های نوین درمانی و امکانات بروز و پیشرفته نظیر بیوفیدبک، نوروفیدبک و آر تی ام اس ضامن حفظ سلامت بیماران و درمان بی بازگشت آنها باشیم. از ویژگی های دیگر مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره می توان به بخش بستری مجزا برای بانوان و آقایان، بهترین امکانات رفاهی، ورزشی، تفریحی، بیمارستانی و بخش ICU، ویزیت بالینی روزانه، خدمات درمانی شبانه روزی و پیگیری های بعد از درمان اشاره نمود که هدف اصلی ما رعایت منشور حقوق بیمار و خانواده آن می باشد تا با فراهم آوردن بهترین امکانات درمانی و رفاهی شرایط بی نظیری جهت درمان بیمار فراهم آوریم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۲٫۴ / ۵٫ شمارش آرا: ۱۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =