پتیدین چیست؟ نحوه مصرف پتیدین
دیازپام
دیازپام

دیازپام چیست؟

دیازپام که به والیوم نیز معروف است دارویی ضد اضطراب و آرامبخش است و توسط پزشک برای بیماران دارای اختلال خواب، اضطراب، استرس و همچنین حملات پانیک تجویز می گردد و در صورت مصرف مطابق دوز تجویزی در بازه ی زمانی مشخص شده خطری مصرف کننده را تهدید نمی کند.

همچنین شدیدا توصیه می کنیم تا از هرگونه ترک خودسرانه پرهیز کنید چرا که قطع مصرف غیراصولی عوارض مخربی بر سلامت بیمار دارد. بطور کلی دارویی است که از آن به منظور سرکوب سیستم عصبی استفاده می شود به همین جهت قدرت اعتیادزایی و وابستگی بالایی دارد و در صورت مصرف کنترل نشده بدن در کوتاه ترین زمان نسبت به آن تحمل پیدا کرده و اعتیاد شکل می گیرد. دیازپام در دسته بنزودیازپین ها قرار می گیرد و در مواردی به منظور درمان اسپاسم عضلات اسکلتی که مربوط به بیماران رفلکس ناشی از التهاب ماهیچه یا تروما می باشد استفاده می گردد.

مرکز ترک اعتیاد

عوارض دیازپام

عوارض مصرف دیازپام

عدم تمرکز و ضعف روانی

خواب آلودگی غیر معمول

ضعف جسمی و لرزش

اما یکی از سوالات متداول در رابطه با مصرف دیازپام، اعتیازایی آن است که در این رابطه باید بگوییم مصرف دیازپام تنها زمانی مجاز است که تحت تجویز پزشک باشد و هرگونه مصرف کننده خودسرانه، افزایش دوزمصرفی یا مدت زمان مصرف می تواند باعث اعتیاد مصرف کننده شود. اعتیاد به دیازپام نیز علائم مشخصی دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

اوردوز دیازپام

علائم اوردوز

آتاکسی

خواب آلودگی

آرامش غیرمعمول

بیش مصرفی دیازپام، تاثیراتی نیز بر سیستم تنفسی و فشار خون دارد به همین جهت تنها استفاده از آن تحت نظر پزشک مجاز می باشد.

علائم اعتیاد

علائم اعتیاد به دیازپام

عدم درک موقعیت و اختلال در قضاوت

گرفتگی عضلات و درد عضلانی