پتیدین چیست؟
18 دی 1399
دیازپام

دیازپام چیست؟

دیازپام که به والیوم نیز معروف است دارویی ضد اضطراب و آرامبخش است و توسط پزشک برای بیماران دارای اختلال خواب، اضطراب، استرس و همچنین حملات پانیک تجویز می گردد و در صورت مصرف مطابق دوز تجویزی در بازه ی زمانی مشخص شده خطری مصرف کننده را تهدید نمی کند.

مصرف خارج از دستور پزشک دیازپام می تواند عوارض مخربی بر سلامت فرد داشته باشد که متاسفانه اعتیاد یکی از این عوارض می باشد در خصوص ترک دیازپام ضروری است که بدانید، ترک دیازپام علاوه بر درمان جسمانی نیاز به دریافت خدمات روانشناسی و روانپزشکی دارد به همین جهت ترک دیازپام در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد ایران، تحت نظر دائمی روانپزشک و روانشناس مجرب ترک اعتیاد با کادر درمانی با تجربه و پرستاری شبانه روزی انجام می گیرد و این فرصت را به بیماران می دهد تا درکنار ترک درمان جسمانی صدمات واردشده بر روان خود را نیز اصلاح نمایند.

همچنین شدیدا توصیه می کنیم تا از هرگونه ترک خودسرانه پرهیز کنید چرا که قطع مصرف غیراصولی عوارض مخربی بر سلامت بیمار دارد.

حتما مطالعه کنید: ترک دیازپام

بطور کلی دیازپام دارویی است که از آن به منظور سرکوب سیستم عصبی استفاده می شود به همین جهت قدرت اعتیادزایی و وابستگی بالایی دارد و در صورت مصرف کنترل نشده بدن در کوتاه ترین زمان نسبت به آن تحمل پیدا کرده و اعتیاد شکل می گیرد. دیازپام در دسته بنزودیازپین ها قرار می گیرد و در مواردی به منظور درمان اسپاسم عضلات اسکلتی که مربوط به بیماران رفلکس ناشی از التهاب ماهیچه یا تروما می باشد استفاده می گردد.

مصرف دیازپام عوارض مختلفی دارد و متاسفانه طیف وسیعی از بیماری ها را در بر می گیرد، دیازپام باعث کاهش فعالیت مغز می شود و این تاثیرات باعث صدمه بر مهارت های حرکتی، درک موقعیت و قضاوت بیمار می شود همچنین ترکیب این دارو با الکل و سایر داروهای کند کننده فعالیت مغز بسیار خطرناک است و ممکن است باعث مرگ بیمار شود اما عوارض مصرف دیازپام در همین موارد خلاصه نمی شود و موارد زیر بخشی دیگر از عوارض مصرف این دارو می باشد.

مرکز ترک اعتیاد

عوارض دیازپام

عوارض مصرف دیازپام

عدم تمرکز و ضعف روانی

خواب آلودگی غیر معمول

ضعف جسمی و لرزش

بیماری های گوارشی

سردرد و سرگیجه

خشکی دهان

ترشح بزاق

اما یکی از سوالات متداول در رابطه با مصرف دیازپام، اعتیازایی آن است که در این رابطه باید بگوییم مصرف دیازپام تنها زمانی مجاز است که تحت تجویز پزشک باشد و هرگونه مصرف کننده خودسرانه، افزایش دوزمصرفی یا مدت زمان مصرف می تواند باعث اعتیاد مصرف کننده شود. اعتیاد به دیازپام نیز علائم مشخصی دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

اوردوز دیازپام

علائم بیش مصرفی

آتاکسی

خواب آلودگی

آرامش غیرمعمول

اغما و در مواردی مرگ

گیجی و کاهش رفلکس ها

بیش مصرفی دیازپام، تاثیراتی نیز بر سیستم تنفسی و فشار خون دارد به همین جهت تنها استفاده از آن تحت نظر پزشک مجاز می باشد.

علائم اعتیاد

علائم اعتیاد و وابستگی

عدم درک موقعیت و اختلال در قضاوت

گرفتگی عضلات و درد عضلانی

بی اشتهایی و کاهش وزن

ادرار سخت و احساس درد

اضطراب و سرگیجه

گفتار نامفهوم

گم گشتگی

بی خوابی

تاری دید

آشفتگی

دوبینی

رعشه

تشنج

ضعف روانی و جسمانی، اختلال تمرکز، رعشه و حتی مرگ بخش کوچکی از عوارض مصرف دیازپام هستند که مصرف کننده را تهدید می کنند، ترک دیازپام و بازگشت به سلامتی تنها درگروی درمان در یک کلینیک ترک اعتیاد است تا به کمک روانشناس و روانپزشک باتجربه بتوانید با وسوسه مصرف مقابله کنید و صدمات وارد شده بر روح و جسم خود را تسکین دهید ترک دیازپام یکی دیگر از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره می باشد.

ترک دیازپام

ترک دیازپام همانند سایر مخدرها و محرک ها نیاز به حمایت، پشتیبانی و ذهنیت درست از پروسه درمان دارد و درمان در مرکز ترک اعتیاد این فرصت را به بیماران می دهد تا مطابق متدهای جهانی به درمان اعتیاد خود بپردازند. مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره به پشتوانه بکار گیری کادری حرفه ای و بابهره گیری از آخرین متدهای درمان برنامه درمانی ترک دیازپام با محوریت:

درمان کامل جسمانی و روانی
رویارویی ساده تر با علائم قطع مصرف
درمان افسردگی، اضطراب و اختلالات تغذیه ای
بررسی و واکاوی علل گرایش به سوء مصرف دیازپام
آموزش مقابله با وسوسه و عدم به میل مصرف بعد از ترخیص

برگزار می گردد. در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره بیماران تحت نظر و ارزیابی دائمی کادر روانشناسی و روان درمانی هستند و مطابق با نظر متخصصین و درمانگران متد درمانی مناسب انتخاب و اجرا می گردد، طی زمان بستری مشاورین دائما به اصلاح رفتار و سبک زندگی بیماران می پردازند. نکته ای باعث درمان قطعی می شود استمرار جلسات مشاوره ای حتی بعد از ترخیص بیماران است که به بیماران این امکان را می دهد هرگاه دچار وسوسه شدن یا به بحران های روحی برخوردن با کمک مشاورین از این بحران ها عبور کنند و نتیجه مناسبی از درمان بگیرند.

درمان اعتیاد و سم زدایی دیازپام در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره توسط بهترین کادر روانپزشکی، متخصصین علوم اعصاب شناختی، پزشکان متخصص در رشته های قلب، عفونی و ریه، تیم روانشناسی، روان پرستار، پیراپزشک و پزشک عمومی و تیم پرستاری انجام می پذیرد و با استفاده از روش های نوین درمانی و امکانات بروز و پیشرفته نظیر بیوفیدبک، نوروفیدبک و آر تی ام اس ضامن حفظ سلامت بیماران و درمان بی بازگشت آنها باشیم. از ویژگی های دیگر کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره می توانیم به ارائه بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد و بخش بستری مجزا برای بانوان و آقایان، امکانات رفاهی، ورزشی، تفریحی، بیمارستانی و بخش ICU، ویزیت بالینی روزانه، خدمات درمانی شبانه روزی و پیگیری های بعد از درمان اشاره نمود که هدف اصلی ما رعایت منشور حقوق بیمار و خانواده آن می باشد تا با فراهم آوردن بهترین امکانات درمانی و رفاهی شرایط بی نظیری جهت درمان بیمار فراهم آوریم.