مرکز ترک اعتیاد
نحوه کمک به خانواده بیماران اعتیاد
15 مرداد 1400
کلینیک ترک اعتیاد
کوکائین و اختلال روان پریشی
15 مرداد 1400
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد

علائم تزریق هروئین

۰
(۰)

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره:  سوء مصرف هروئین، عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت و در این مقاله مروری خواهیم داشت بر علائم تزریق هروئین، مصرف مواد مخدر از طریق تزریق وریدی و آنچه که “نشان هروئین” نامیده می شود، پس با ما همراه باشید.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

هروئین یک مخدر خطرناک، اعتیاد آور و کشنده است. هنگامی که افراد هروئین مصرف می کنند، مغز و عملکردهای اساسی آنها از جمله تنفس نیز تحت تأثیر مصرف این ماده خطرناک قرار می گیرد. در طول دهه ۱۹۷۰، مصرف هروئین تقریباً با مصرف مواد مخدری که از طریق تزریق مصرف می شود ارتباط داشت. اگرچه این روند تغییر کرده است و اکنون افراد اغلب آن را از طریق کشیدن سیگار مصرف می کنند یا آن را استنشاق می کنند، اما تزریق هروئین متداول ترین روش مصرف هروئین در افراد است.

ترک هروئین، یکی از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد که کلیه برنامه درمان در این کلینیک تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد و به بیماران این امکان را می دهد تا علاوه بر درمان جسمانی به روان درمانی خود نیز بپردازند.

علائم تزریق هروئین

علائم تزریق هروئین

علائم تزریق هروئین

هروئین یک ماده مخدر غیرقانونی است که در خیابان های برخی از کشورها و بدون نسخه فروخته می شود. اوردوز و مرگ و میرهای بیشمار ناشی از مصرف هروئین در بسیاری از جوامع در حال گسترش است.

زمانی که فردی هروئین مصرف می کند، به گیرنده های مواد افیونی در سیستم عصبی مرکزی آنها متصل می شود و این امر باعث سراریز شدن سیل دوپامین می شود که مسئولیت احساس سرخوشی و لذت را بر عهده دارد که افراد هنگام مصرف این دارو احساس می کنند. در این فرآیند، هروئین باعث می شود مسیرهای پاداش مغز فعال شوند.

هنگامی که چنین اتفاقی می افتد، مغز تصمیم می گیرد به دنبال علت این احساس لذت بخش برود. متاسفانه، به دلیل این که مغز به دنبال دریافت هروئین است، اعتیاد ایجاد خواهد شد. افراد همچنین نسبت به هروئین تحمل پیدا می کنند، به این معنی که برای تأثیرگذاری و رسیدن به همان لذت های قبلی، به دوزهای بالاتر نیاز دارند و اگر سعی در ترک مواد هروئین داشته باشند ممکن است علائم ترک را تجربه کنند.

در کنار احساس سرخوشی، مصرف هروئین باعث می شود که افراد احساس خواب آلودگی کنند و حتی چرت بزنند. هروئین عوارض جانبی منفی فراوانی مانند تهوع، استفراغ و خارش دارد. البته اوردوز نیز امکان پذیر است و اغلب با مصرف هروئین اتفاق می افتد. علائم اوردوز هروئین شامل تنفس کند و کم عمق و یا نامنظم همراه با بیهوشی، پوست سرد و مرطوب و لکه دار و داشتن لب مایل به آبی و مردمک چشم ریز شده است.

نشان هروئین، یک اصطلاح است و به زخمی گفته می شود که در اثر تزریق مکرر دارو توسط خود شخص، به مرور زمان اتفاق می افتد. به طور فزاینده ای محصولات خالص به افراد این امکان را خواهد داد که هروئین را به غیر از تزریق به روش های دیگر مصرف کنند، اما حتی اگر کسی در نهایت شروع به استنشاق یا کشیدن آن از طریق سیگار کند، هنوز هم تمایل به تزریق آن دارد که منجر به نشان هروئین می شود.

دلیل این تمایل به تزریق این است که وقتی هروئین تزریق می شود به سرعت عمل می کند و افراد معمولا ظرف چند ثانیه اثرات آن را احساس می کنند. تزریق هروئین همچنین باعث سرخوشی بیشتری نسبت به سایر روش های جایگزین می شود.

متاسفانه، علاوه بر خطرات مصرف مواد مخدر، خطرات بیشتری با تزریق هروئین زندگی فرد را تهدید خواهد کرد.

کلینیک ترک اعتیاد

علائم تزریق هروئین

علائم تزریق هروئین روی بازو

علائم هروئین روی بازو ممکن است یکی از نشانه های بارزی باشد که نشان دهنده مصرف این دارو توسط فرد است. بسیاری از افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند در پنهان کردن این علائم مهارت خاصی دارند، که به آنها “علائم ردیابی” نیز گفته می شود. به عنوان مثال ممکن است در مکان هایی غیر از بازو هروئین را تزریق کنند و یا در تمام طول لباس سال آستین بلند بپوشند.

خطرات زیادی با تزریق هروئین فرد را تهدید می کند. در درجه اول، خطر اوردوز در صورت تزریق دارو توسط فرد، افزایش می یابد. همچنین، اگر فردی هروئین مصرف می کند که با سموم مختلف برش یا ترکیب شده باشد و یا مواد افزودنی دیگری داشته باشد که از آنها بی اطلاع هستند، تزریق مستقیم دارو در جریان خون، خطرناک تر خواهد شد.

همچنین خطرات مرتبط با استفاده از سرنگ، از جمله افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند HIV و هپاتیت وجود دارد.

همچنین، هنگامی که افراد علائم هروئین قابل مشاهده ای روی بازوی خود دارند، به این معنی است که در معرض خطر بیشتری در ابتلا به عوارضی مانند رگهای ملتهب یا فرو ریخته، عفونت های پوستی یا سایر مشکلات هستند.

عفونت نشان هروئین

عفونت نشان هروئین، از عوارض شایع مصرف هروٸین به روش تزریق است. انواع مختلفی از عفونت نشان هروئین وجود دارد که ممکن است رخ دهد.

به علت وجود میکروب های روی سطح پوست یا سرنگ، افراد ممکن است به عفونت نشان هروئین باکتریایی مبتلا شوند. از طریق تزریق، آنها باکتری ها را به عمق پوست خود وارد می دهند و لایه محافظ پوست را دور می زنند. اگر عفونت نشان هروئین باکتریایی به رگ های خونی برسد، ممکن است باعث ایجاد عفونت های بسیار عمیق در بافت پوست، رگ و یا نواحی عروقی شود. افرادی که به صورت زیر جلدی هروئین تزریق می کنند در معرض آبسه و تاول های آلوده قرار خواهند گرفت.

عفونت های استافیلوکوک، با تزریق هروئین و مصرف مواد مخدری که از طریق ورید مصرف می شوند، مرتبط هستند و این عفونت ها ممکن است مانند یک جوش و یا جای گزیدگی حشرات ظاهر شوند. ممکن است به صورت متورم، زخم و قرمز به نظر برسند. عفونت های استافیلوکوک به مناطق دیگر بدن منتقل می شوند و ممکن است برای درمان آنها، به آنتی بیوتیک های داخل وریدی و تخلیه ناحیه زخم شده نیاز باشد. آبسه ها عفونت هایی هستند که منجر به ایجاد توده ای مملو از باکتری، ضایعات و چرک می شوند.

سلولیت، نوعی عفونت پوستی است که منجر به ایجاد رگه در پوست، تورم غدد لنفاوی، نشت مایع زرد از تاول ها و تب می شود. گاهی اوقات عفونت سلولیت، نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد.

فاشئیت نکروزان، نوعی بیماری گوشت خوار است که با ورود باکتری به بافت ایجاد می شود. پوست شروع به تورم و گرم شدن می کند و در افراد نیز علائمی مانند تب، استفراغ و اسهال مشاهده می شود. پوست با گسترش عفونت ممکن است سیاه شود و اگر گسترش یابد منجر به مرگ خواهد شد. قطع عضو نیز ممکن است در برخی موارد صورت گیرد.

علائم هروئین روی بازو شاخص هایی است که نشان می دهد فرد به طور مکرر مواد را به بازوی خود تزریق کرده است و باعث ایجاد جای زخم شده است. نشان هروئین، یکی از علائم اصلی مصرف مواد مخدر در بسیاری از افراد است.

مرکز ترک اعتیاد

ترک هروئین

سخن پایانی

همانطور که در ابتدا مقاله گفتیم، سوء مصرف هروئین، عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد اما مصرف هروئین به روش تزریقی، عوارض به مراتب پرخطر تری برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت که در این مقاله به بررسی کامل آن پرداختیم. ترک اعتیاد هروئین، از خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد شبانه روزی تهران، می باشد و درمان و بستری در این مرکز امکان درمان وابستگی روانی و جسمانی مطابق بهترین و مدرن ترین متدهای روز را فراهم می نماید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 13 =