علائم مصرف هروئین
علائم مصرف هروئین
9 آذر 1401
معرفی ۱۰ تا از بهترین مرکز ترک اعتیاد خصوصی و دولتی
9 آذر 1401
نمایش همه
تفاوت کمپ و کلینیک

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره

۳٫۸
(۶)

اگر می‌خواهید بدانید بهترین کمپ اعتیاد در تهران چه ویژگی‌هایی دارد؟ باید در ابتدا بدانیم کمپ‌های ترک اعتیاد چگونه بیماران را درمان می‌کنند و در رابطه با امکانات و فضای داخلی آن بیشتر بدانیم. کمپ‌های ترک اعتیاد متعددی در سراسر شهر‌های کشور ما وجود دارد. وضعیت نگهداری بیماران در این کمپ‌ها به گونه ای است که در واقع عملاً رجوع به کمپ‌های ترک اعتیاد خروجی مثبت قابل توجهی ندارد. این مسئله به دلیل روش‌های درمان اعتیاد است که در این کمپ‌ها به کار می‌رود.

کمپ‌های غیر مجاز در واقع در تمام قسمت‌های شهر وجود دارند و به دلیل هزینه پایین برای بسیاری از افراد جذابیت دارند. اما تنها مورد مثبت این کمپ‌های ترک اعتیاد که همین قیمت پایین خدمات آن است دلیل اصلی بی‌کیفیت بودن و مشکل‌دار بودن ترک در این مجموعه‌ها است.

در کلینیک‌های ترک اعتیاد از دارو‌های تخصصی روانپزشکی و سایر دارو‌ها برای درمان بیمار استفاده می‌شود. این دارو‌ها در صورت تجویز روانپزشک ترک اعتیاد و مصرف صحیح اثرات بسیار خوبی در ترک اعتیاد دارند. این دارو‌ها هیچ اعتیادی در فرد ایجاد نکرده و تنها عوارض ترک را کاهش می‌دهد.

از روش‌های جدیدی که برای درمان اعتیاد در برخی از مراکز درمان اعتیاد استفاده می‌شود استفاده از ایمپلنت نالتروکسان است. کاشت این دارو در بدن توسط جراح پلاستیک انجام شده و نیاز به مصرف مرتب و منظم داروی نالتروکسان را برطرف می‌کند. این دارو باعث کاهش اثرات لذت‌بخش مصرف مواد مخدر شده و به تدریج باعث تنفر فرد از مواد اعتیاد‌آور می‌شود.

 

وجود داروی نالتروکسان در بدن اثرات افیونی و شبه افیونی را کم می‌کند. این مسئله باعث کاهش ولع شخص به مصرف مواد می‌شود. اثرات طولانی مدت نالتروکسان امکان استفاده از مواد مخدر را کاهش می‌دهد. با وجود این دارو، مواد روان‌گردان و افیونی و بخصوص الکل اثرات خود را بر بدن فرد از دست می‌دهند. ترک الکل با کاشت نالتروکسان اثربخشی بالایی دارد.

 

فرق کمپ و کلینیک ترک اعتیاد

روش‌های ترک اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد

فرق اساسی کلینیک و کمپ ترک اعتیاد بیشتر در داروهایی است که برای کاهش اثرات و عوارض خماری به افراد بیمار تجویز می‌شود. در کمپ‌های ترک اعتیاد معمولاً از داروهای شبه مخدر مانند بوپرنورفین (ب۲) و ترامادول و متادون برای رفع عوارض ترک استفاده می‌شود. این دارو‌ها گیرنده‌های مواد افیونی را تحریک می‌کنند. به همین دلیل حس خوب مصرف مواد را مجدداً در فرد ایجاد کرده و تا حد زیادی عوارض ترک را کاهش می‌دهد.

اما مشکلی که در این میان به وجود می‌آید خود همین داروی شبه مخدر است که برای ترک به فرد تجویز شده است. داروهای شبه مخدر اعتیادآور هستند. فرد پس از رهایی از کمپ در نهایت توانسته اعتیاد خود را تعویض کند. هدف اصلی از ترک، رهایی از اعتیاد به مواد اعتیادآور است خواه ماده مخدر باشد و خواه داروهای شبه مخدر. همه این مواد اعتیادآور در صورت تداوم مصرف باعث ایجاد اعتیاد شده و اثرات جبران‌ناپذیری را برای سلامت فرد به همراه خواهد داشت.

هزینه ترک اعتیاد در بهترین کمپ ترک اعتیاد

بهترین کمپ ترک اعتیاد در واقع محلی است که در آن از روش‌های علمی و اصولی برای ترک اعتیاد استفاده می‌شود. روش‌های قدیمی ارائه شده در کمپ‌های غیرمجاز بیشتر بر اساس طب سنتی یا داروهای جایگزین است که هیچ کدام اثربخشی روش‌های پزشکی و علمی را در ترک اعتیاد ندارند. در روش‌های علمی از دارو‌های شیمیایی تأیید شده و علمی و روش‌های اصولی و علمی مشاوره برای ترک اعتیاد و سم‌زدایی استفاده می‌شود.

استفاده از امکانات روانپزشکی و مشاوره و البته دارو‌های روانپزشکی که فرد در دوره ترک اعتیاد مصرف می‌کند هزینه‌هایی خواهد داشت. به همین دلیل هزینه کمپ ترک اعتیاد پایین‌تر از کلینیک‌ است. در این کمپ‌ها هیچ‌گونه خدمات روانپزشکی و روانشناسی برای فرد وجود ندارد. در واقع کمپ‌های غیرمجاز زندان‌های خصوصی‌ای هستند که افراد برای مدتی به آنجا رفته و با امکانات کمتر از استاندارد در شرایط بدی عوارض ترک اعتیاد خود را تحمل می‌کنند.

در کمپ‌های ترک اعتیاد پزشک معالج حضور ندارد. از این رو برای همه افراد از یک روش یکسان یعنی داروهای شبه مخدر استفاده می‌شود. این مسئله باعث ایجاد ضربه‌ها و آسیب‌های روحی و روانی بسیاری به فرد خواهد شد و در نهایت نیز تنها اعتیاد فرد جایگزین شده است و اعتیاد در جای خود باقی است.

هزینه ترک اصولی اعتیاد

هزینه‌های ترک در مراکز درمانی معتبر بسته به دوره بستری و میزان وخامت سلامت فرد دارد. با حضور پزشک، پرستار و مددکار ترک اعتیاد عوارض سم‌زدایی و خماری آن تا حد زیادی کاهش یافته و این مسئله باعث کاهش احتمال عود اعتیاد در فرد می‌شود. خدمات هتلینگ و امکانات رفاهی که در مراکز مختلف وجود دارد نیز عواملی برای افزایش هزینه‌ها هستند. یکی از معتبرترین کلینیک‌های ترک اعتیاد در تهران کلینیک طلوعی دوباره است. این مرکز با امکانات بی نظیر رفاهی و درمانی توانسته موقعیت خوبی را در بین سایر کمپ‌های ترک اعتیاد به دست بیاورد. در این مرکز گذشته از حضور روانپزشک و مشاور امکانات رفاهی بسیار خوبی وجود دارد که می‌تواند در پر کردن اوقات روزانه افراد بسیار تأثیر خوبی داشته باشد. طلوع دوباره در واقع بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران است.

تفاوت کمپ و کلینیک

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم کلینیک و کمپ‌های ترک اعتیاد در مدت زمان حضور فرد در محل درمان است. در کلینیک طلوعی دوباره دوره درمانی و حضور اجباری فرد بین ۱۰ الی ۱۴ روز (در موارد شدت بالای اعتیاد بیشتر از این) است اما این دوره در کمپ‌های ترک اعتیاد حداقل دو تا سه ماه طول می‌کشد. فرد در زمانی که در مرکز حضور دارد به صورت شبانه‌روزی مشغول سم‌زدایی است.این فرد به پزشک ترک اعتیاد و در برخی موارد به خدمات درمانی مجهز دارد.

تفاوت کلینیک با کمپ ترک اعتیاد

کلینیک و کمپ ترک اعتیاد

جلسات گروهی و خصوصی روان درمانی، خانواده درمانی و مشاوره‌های روانشناسی روش‌های یاریگری هستند که مقاومت فرد را در برابر ولع مصرف افزایش می‌دهند. فردی که مشکل اعتیاد را در کمپ و با دارو‌های شبه مخدر درمان کرده در واقع با اعتیاد به قرص‌های شبه مخدر از کمپ بیرون خواهد آمد. این قرص‌ها به راحتی در دسترس نیستند و با احتمال بالایی فرد مجدداً به سمت اعتیاد خواهد چرخید.

برنامه‌های روانپزشکی و درمان‌های مشاوره‌ای از دیگر خدماتی هستند که در کلینیک طلوعی دوباره در دسترس بیماران قرار دارد. دارو درمانی و روان درمانی روش‌های مکمل سم‌زدایی و ترک مصرف هستند. این امکانات در کمپ‌های غیرمجاز ارائه نشده و در واقع هیچ کدام از اصول استاندارد مراحل ترک اعتیاد به روش علمی و درست در کمپ‌های غیرمجاز رعایت نمی شود.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره زیر نظر بهترین پزشکان ترک اعتیاد و روان پزشکان همچنین با بهترین روش درمان ترک اعتیاد درمان خود را شروع کنید.

 

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۸ / ۵٫ شمارش آرا: ۶

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 2 =