مدت ماندگاری شیشه در بدن چه قدر است؟

آگورافوبیا چیست؟
آگورافوبیا چیست؟
12 مرداد 1401
ماندگاری کوکائین در بدن
مدت ماندگاری کوکائین در بدن چه قدر است؟
12 مرداد 1401
نمایش همه
مدت ماندگاری شیشه در بدن

مدت ماندگاری شیشه در بدن

۵
(۱)

شیشه، محرکی بسیار قوی با قدرت اعتیادآوری بالا می باشد، عدم ترک شیشه و سوء مصرف آن عوارض جسمانی و روانی متعددی همچون مشکلات و بیماری های قلبی، کبدی، افسردگی و اسکیزوفرنی را برای مصرف کننده به همراه دارد. در این مقاله از سایت کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره تصمیم داریم تا به بررسی این موضوع که شیشه چند روز در بدن می ماند؟ و مصرف شیشه تا چه مدت بعد از مصرف، از طریق آزمایش ادرار، خون، بزاق و آزمایش مو در بدن شما قابل تشخیص است بپردازیم.

سال ها است که یکی از نگرانی های آمریکایی ها، سوء مصرف موادمخدر بوده است. شیشه، محرکی از نوع آمفتامین ها است و به علت عوارض جانبی فراوان و زیان آوری که دارد، مشکل ساز تر از سایر مواداعتیادآور می باشد. مت آمفتامین، داروی خطرناکی است که به بدن شما، به ویژه مغز، پوست و دندان های شما آسیب های زیانبار و غیر قابل جبرانی خواهد رساند.

جالب است بدانید در سال ۲۰۱۵، سازمان ارزیابی تهدیدات دارویی گزارش داد که مت آمفتامین:

بیشترین تهدید مواد مخدر در ۳۳ درصد مناطق واکنش نشان دهنده است

در ۴۲٫۲ درصد مناطق واکنش نشان دهنده، به راحتی قابل دسترسی است

کاتالیزور اکثر خسارت های مالی در ۳۳٫۴ درصد مناطق واکنش نشان دهنده است

مدت زمان ماندگاری شیشه در بدن چقدر است؟

مدت زمان تاثیرگذاری شیشه

مت آمفتامین هیدروکلراید، پودری است که رنگ آن از سفید تا قهوه ای روشن بوده و یا یک کریستال با تکه های درشت شبیه یخ می باشد. اسم های دیگر شیشه شامل: کرانک، بلور، گلس، یخ، آیس، مت، آبنبات سنگی یا سرعت باشد. شیشه در آزمایشگاه ها با استفاده از ال افدرین یا دی- سودوافدرین به علاوه سدیم یا لیتیوم در آمونیاک مایع غلیظ شده، فسفر قرمز و اسید هیدرویدیک تولید می شود. سیستم عصبی مرکزی و سمپاتیک را تحریک می کند.
شیشه را می توان از طریق دود سیگار، استنشاق کردن و یا بوسیله تزریق استفاده کرد همچنین برخی از مصرف گنندگان شیشه، ممکن است آن را به صورت خوراکی نیز استفاده نمایند به همین جهت مراحل مختلفی از مسمومیت ناشی از مصرف مت آمفتامین وجود دارد.

مرکز ترک شیشه کلینیک طلوعی دوباره با داشتن خدمات شبانه روزی در طول درمان همراه شماست.

شماره تماس: ۰۲۱۵۸۲۲۵

 

مراحل مسمومیت با شیشه

مسمویت بر اثر سوء مصرف شیشه طی ۳ مرحله هجوم، نشئگی و سقوط انجام می گیرد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

هجوم

مرحله اول در ابتدا زمانی رخ می دهد که شیشه مصرف شود و تفاوتی ندارد که به کدام روش مصرف شود. این اتفاق که در نتیجه هجوم ناگهانی دوپامین به مغز رخ می دهد. باعث افزایش ضربان قلب، گشادی مردمک چشم، فشار خون و همچنین افزایش متابولیسم می شود، باید بدانید که هجوم ممکن است بین ۵ الی ۳۰ دقیقه طول بکشد.

نشئگی

بعد از هجوم، نشئگی ایجاد می گیرد که نشٸگی ناشی از مصرف شیشه، بین ۴ الی ۱۴ ساعت طول خواهد کشید. نشئگی با علائمی همراه است که برخی از متداول ترین آنها، عبارتند از:

پرخاشگری

اختلال وسواسی جبری

عدم توانایی در بیان جملات منسجم

سقوط

مرحله اخر مسمومیت با شیشه، که به عنوان خطرناک ترین مورد در نظر گرفته می شود، سقوط است.

در این مرحله فرد به دلیل بی خوابی پیاپی چند روزه ممکن است ناامید، بدبین، همه دشمن پندار و بی ثبات شود. افرادی که در حال گذراندن این مرحله هستند، معمولا قابل پیش بینی نیستند و حتی برخی از آنها به روان پریشی ناشی از سوء مصرف شیشه مبتلا می شوند. این حرص و ولع برای مصرف بیشتر، روز به روز افزایش خواهد یافت، اما به دلیل مصرف بیش از حد، اثرات دارو کمتر خواهد شد.

شیشه چند روز در بدن می ماند؟

شیشه چند روز در بدن می ماند؟

در ابتدا باید بدانید، سوء مصرف شیشه، از طریق آزمایشات متخلفی همچون آزمایش خون، آزمایش بزاق و آزمایش مو قابل تشخیص است در ادامه به بررسی کامل آنها خواهیم پرداخت.

شیشه چند روز در بدن می ماند؟

آزمایش ادرار مصرف شیشه

تشخیص سوء مصرف شیشه در آزمایش ادرار

این روش، رایج ترین روش تشخیص سوء مصرف مت آمفتامین می باشد و فردی که برای تشخیص اعتیاد به شیشه مورد آزمایش قرار می گیرد، ادرار خود را در یک ظرف مخصوص آزمایش می ریزد و سپس محتویات داخل ظرف مورد آزمایش قرار می گیرد تا میزان مواد مختلف موجود در ادرار او تشخیص داده شود.

مصرف شیشه در آزمایش ادرار به فاصله دو تا پنج ساعت پس از مصرف و تا ۳ تا ۵ روز پس از آخرین مصرف قابل تشخیص است.

شیشه چند روز در بدن می ماند؟

آزمایش خون مصرف شیشه

تشخیص سوء مصرف شیشه در آزمایش خون

این روش تشخیص شیشه، بیشتر توسط پلیس، مرکز ترک اعتیاد و ادارات ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. خون یا از طریق خراش دادن نوک انگشت و یا بوسیله یک سوزن گرفته می شود.

شیشه به فاصله یک تا دو ساعت پس از مصرف و حداکثر ۱ تا ۳ روز پس از آخرین مصرف، قابل تشخیص می باشد.

شیشه چند روز در بدن می ماند؟

آزمایش مو مصرف شیشه

تشخیص سوء مصرف شیشه در آزمایش مو

آزمایش مو اغلب توسط نظام دادگستری و ادارات ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. حدود ۴۰ تا ۵۰ استاندارد برای آزمایش مو در نظر گرفته شده است که می تواند استفاده از شیشه را تا ۹۰ روز پس از آخرین باری که مصرف شده، تشخیص دهد.

عوامل تاثیرگذار بر زمان تشخیص شیشه

مقدار و تعداد دفعات مصرف شیشه، مدت زمان باقی ماندن دارو در بدن شما را تحت تأثیر قرار می دهد و بدیهی است که اگر تعداد دفعات و مقدار مصرف شیشه توسط بیمار زیاد باشد، بدن وی به مدت زمان طولانی تری نیاز دارد تا بتواند دارو را از بدن خود خارج کند.

سن بیمار نیز در نحوه پردازش این محرک توسط بدن تاثیرگذار است. بطور معمول در زمان جوانی، بدن متابولیسم سریع تری دارد و در نتیجه می تواند سموم را سریع تر از بین ببرد. با افزایش سن، روند متابولیسم بدن نیز به طور طبیعی کند خواهد شد و در نتیجه، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا مواد از بدن خارج شوند.

داشتن سلامت کامل، توانایی بدن شما را برای رهایی از شر مواد تحت تاثیر خواهد گذاشت. اگر شما یک فرد سالم هستید، اندام ها و سیستم های بدن شما کارایی بهتری خواهند داشت، بنابراین، از بین بردن سموم بدن با سرعت بیشتری نسبت به فرد ناسالم، روی خواهد داد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۱

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =