کلینیک ترک اعتیاد
مصرف کوکائین و سرگیجه
23 مرداد 1400
کلینیک ترک اعتیاد
سیگار و اعتیاد به مواد مخدر
23 مرداد 1400
نمایش همه
رفلاکس معده و ارتباط آن با مصرف الکل
۳٫۳
(۱۷)

مصرف الکل ممکن است باعث بدتر شدن علائم رفلاکس معده شود. محققان هنوز ارتباط مستقیمی بین مصرف الکل و بیماری رفلاکس معده (GERD) پیدا نکرده اند و اطلاعات ترکیبی هستند به همین جهت در این مقاله از سایت کلینیک ترک اعتیاد طلوع به بررسی رابطه مصرف الکل و رفلاکس معده  خواهیم پرداخت.

اکثر متخصصان پزشکی بر این باورند که الکل یک عامل خطر برای رفلاکس معده (GERD) است و توصیه می کنند که به میزان متوسط الکل مصرف شود. به طور کلی این توصیه خوبی است، فقط به این دلیل که الکل ممکن است آسیب های زیادی به بدن وارد کند. بنابراین، الکل چگونه باعث ریفلاکس می شود؟

برای دریافت خدمات ترک الکل وارد صفحه مرکز ترک الکل شوید

رفلاکس معده (GERD) چیست؟

رفلاکس معده (GERD) چیست؟

رفلاکس معده یا مری، گروهی از علائم است که مربوط به محل یا میزان تولید اسید معده است. معده شما در دستگاه گوارش (دستگاه GI) شما قرار دارد. دستگاه گوارش شما، یک عضو توخالی است که از دهان، از طریق معده و روده کوچک به روده بزرگ منتهی می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۲۲۴۱

به دلیل اینکه اسید معده برای کمک به هضم و جذب مواد مغذی موجود در غذا بسیار ضروری است، بدن شما روزانه مقدار زیادی از آن را تولید می کند و نقش حیاتی در تغذیه دارد. اگر اسید معده به مکان های ممنوعه ای که نباید باشد برود، یا اگر بیشتر از حد لازم تولید شود، ممکن است علائم رفلاکس معده (GERD) را تجربه کنید که برخی از علائم رایج رفلاکس معده عبارتند از:

سوزش در قفسه سینه پس از خوردن غذا (سوزش سر دل)

درد قفسه سینه

سرفه مزمن

حتما مطالعه کنید: سم زدایی ترک اعتیاد

نحوه تاثیر مصرف الکل بر رفلاکس معده

هنوز مشخص نشده است که الکل چگونه ممکن است باعث ایجاد یا بدتر شدن علائم رفلاکس معده شود، اما متخصصان پزشکی می دانند که مصرف الکل ممکن است باعث مشکلات زیر شود:

تحریک و التهاب معده

اختلال در عملکرد اسفنکتر مری تحتانی

به همین دلیل ترک الکل می تواند یکی از انتخاب های درست برای فردی که دچار رفلاکس معده است باشد شما می توانید با مراجعه به بهترین مرکز ترک الکل در کلینیک طلوع و زیر نظر پزشک ترک اعتیاد و روان شناسان مجرب درمان خود را با خیال راحت و با اطمینان شروع کنید.

مصرف الکل باعث تحریک و آسیب مستقیم می شود

مصرف الکل باعث تحریک و آسیب مستقیم می شود

هنگامی که الکل می نوشید، اولین جایی که الکل به آن وارد می شود، معده شما است. الکل به غشای مخاطی معده آسیب وارد می کند، زیرا غشای سلول های شما را از لحاظ میکروسکوپی دچار اختلال می کند. این اختلال باعث التهاب (تورم و قرمزی) می شود. التهاب نیز فرآیندی است که بدن شما برای جذب سلول های موجود در جریان خون در روند بهبودی آسیب، از آن استفاده می کند. گاهی اوقات این آسیب ناشی از عفونت است، اما در مورد الکل، این آسیب مکانیکی است. در کوتاه مدت، التهاب به روند بهبودی کمک می کند، اما مصرف طولانی مدت الکل باعث التهاب طولانی مدت می شود، که به بافت آسیب خواهد رساند و منجر به انواع مختلف سرطان، بیماری خودایمنی یا مرگ سلول خواهد شود. اگرچه با مرگ چند سلول اتفاق خاصی نمی افتد و زندگی فرد به خطر نخواهد افتاد (زیرا سلولها هر روز در بدن شما می میرند)، التهاب مزمن احیاء دوباره آنها را دشوار خواهد کرد.

برای دریافت خدمات تخصصی پزشکی ترک اعتیاد وارد صفحه پزشک ترک اعتیاد شوید

مصرف الکل و اختلال در عملکرد ناحیه اسفنکتر مری تحتانی (LES)

مری، لوله ای است که از دهان به معده منتهی می شود. در این مسیر چندین عضله وجود دارد که به فرستادن غذا به قسمت تحتانی مری کمک می کند، اما بدن شما باید اطمینان حاصل کند که ترکیب اسید و غذا پس از هضم، در مری شما به پایان نمی رسد.

در محل اتصال مری و معده شما عضله ای به نام اسفنکتر مری تحتانی (LES) وجود دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که الکل توانایی انقباض یا مسدود کردن اسفنکتر مری تحتانی LES را دچار اختلال می کند، که ممکن است باعث می شود اسید به داخل مری برگردد.

جهت دریافت خدمات روانشناسی ترک اعتیاد وارد صفحه روانشانسی ترک اعتیاد شوید

مصرف الکل و تشدید علائم مری بارت

مصرف الکل و تشدید علائم مری بارت

مری بارت، یک علامت نادر اما بسیار خطرناک از بیماری رفلاکس معده است. مصرف الکل باعث بدتر شدن علاٸم مری بارت می شود. مری بارت، یکی از عوارض نادر بیماری رفلاکس معده است که تغییراتی را در سلول های مری تحتانی ایجاد می کند. گاهی اوقات سلول های مری مانند سلول هایی که روده ها را می پوشاند، قادر به ایجاد تغییراتی در عملکرد خود می باشد.

اگرچه این بیماری علائمی دارد، اما این علاٸم بسیار شبیه به رفلاکس معده هستند و تشخیص آن کمی دشوار است. مری بارت، احتمال ابتلا به سرطان مری را افزایش می دهد. اگر الکل را با این شرایط بنوشید، ممکن است احتمال ابتلا به سرطان مری را افزایش دهید.

برای دریافت خدمات ترک هروئین وارد صفحه مرکز ترک هروئین شوید

بهترین کلینیک ترک اعتیاد

یکی از بهترین کلینیک های ترک اعتیاد، مرکز ترک الکل کلینیک طلوع می باشد.کلینیک طلوع یکی از بهترین مراکز نگهداری ترک اعتیاد در تهران شناخته شده است  کلینیک طلوع به خاطر داشتن یک محیط آرام و زیبا همراه با امکانات بالا و پزشکان متخصص ترک اعتیاد و روان شناسان و روان پزشکان ترک اعتیاد به عنوان به روز ترین کلینیک ترک اعتیاد شناخته شده است و شما می توانید درمان خود را با جدید ترین و به روز ترین روش ها همراه با خدمات بعد ازترک درمان خود را شروع کنید.

سوالات متداول

رفلاکس معده چیست؟
رفلاکس معده که به نام رفلاکس اسید یا بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) نیز شناخته می شود، وضعیتی است که در آن اسید معده به مری برگشته و باعث تحریک و التهاب می شود.
مصرف الکل چه تاثیری بر رفلاکس معده دارد؟
مصرف الکل می تواند تولید اسید معده را افزایش دهد و ماهیچه هایی را که مانع از برگشت اسید معده به مری می شوند، شل کند. در نتیجه، نوشیدن الکل می تواند علائم رفلاکس معده را تشدید کند و وضعیت را بدتر کند.
علائم رفلاکس معده چیست؟
علائم رفلاکس معده ممکن است شامل سوزش سر دل، درد قفسه سینه، مشکل در بلع، برگشت غذا یا اسید معده و طعم ترش یا تلخ در دهان باشد.
آیا ترک اعتیاد به الکل می تواند به مدیریت علائم رفلاکس معده کمک کند؟
بله، ترک اعتیاد به الکل ممکن است به کاهش علائم رفلاکس معده کمک کند. مصرف الکل می تواند تولید اسید معده را افزایش دهد و ماهیچه هایی را که مانع از برگشت اسید معده به مری می شوند، شل کند. با ترک الکل، ممکن است میزان تولید اسید معده را کاهش دهید و به پیشگیری از علائم رفلاکس معده کمک کنید.
آیا ترک اعتیاد به الکل می تواند منجر به بهبود دائمی علائم رفلاکس معده شود؟
ترک اعتیاد به الکل می تواند به بهبود قابل توجهی در علائم رفلاکس معده منجر شود، اما میزان بهبود ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. در برخی موارد، علائم ریفلاکس معده ممکن است حتی پس از ترک الکل نیز باقی بماند. با این حال، با ترک الکل و اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی، بسیاری از افراد قادر به مدیریت موثر علائم خود و بهبود کیفیت کلی زندگی خود هستند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۳ / ۵٫ شمارش آرا: ۱۷

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =