عوارض مصرف متادون در بارداری
عوارض مصرف متادون در بارداری
24 اردیبهشت 1403
رابطه ترک متادون و لاغری چگونه است؟
رابطه ترک متادون و لاغری چگونه است؟
24 اردیبهشت 1403
نمایش همه
ترک متادون و فشار خون
۲٫۸
(۵)

اکثر افرادی که برای ترک متادون اقدام می‌کنند، در طی روند پاکسازی متادون از بدن، دچار یک سری عوارض ترک می‌شوند که افزایش فشار خون از جمله آن‌هاست. در واقع قطع مصرف متادون با بروز واکنش‌هایی در بدن همراه است و روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر گذاشته و منجر به بروز علائم ترک مانند افزایش فشار خون خواهد شد. در این شرایط برای اطمینان از وضعیت سلامتی خود و مدیریت فشار خون، لازم است تا حتما با یک پزشک ترک اعتیاد متخصص مشورت کنید. در این راستا متخصصین کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوع می‌توانند به شما کمک کنند تا با حداقل درد و خماری و بصورت کاملا ایمن فرایند ترک اعتیاد متادون را پشت سر بگذارید.

در این مطلب قصد داریم تا رابطه ترک متادون و فشار خون را بررسی کنیم. اگر شما نیز دچار افزایش فشار خون در زمان ترک متادون شده‌اید، خواندن این مطلب می‌تواند برایتان مفید باشد.

رابطه ترک متادون و فشار خون چگونه است؟

در خصوص رابطه ترک متادون و فشار خون باید بگوییم هنگامی که شخصی برای ترک اعتیاد به متادون اقدام می‌کند، بدن او سعی در بازگشت به عملکرد طبیعی خود دارد. اما به دلیل اینکه به حضور متادون عادت کرده است، یک سری واکنش هایی در قالب عوارض ترک از خود برورز می‌دهد. این عوارض می‌تواند فیزیکی و روانی باشد مانند درد عضلانی، تهوع، استفراغ، اختلالات خواب، تپش قلب، اضطراب، افسردگی، اختلالات خلقی و افکار خودکشی و…

عوارض قطع متادون ممکن است به دلیل تغییراتی در سطوح مواد شیمیایی مغز و بدن، از جمله سطوح سروتونین، دوپامین و نوراپی‌نفرین ایجاد شود که این تغییرات می‌توانند بر فعالیت سیستم عصبی مرکزی و عروق خونی تأثیر بگذارند و به نوبه خود باعث افزایش فشار خون شوند. بنابراین، ترک اعتیاد متادون ممکن است با افزایش فشار خون همراه باشد، اما برای اطمینان از این موضوع و مدیریت مناسب فشار خون، بهتر است با پزشک حاضر در یکی مراکز ترک اعتیاد دارای مجوز، مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع مشورت کنید و از او راهنمایی بگیرید.

رابطه ترک متادون و فشار خون چگونه است؟

برای بهبود افزایش فشار خون در زمان ترک متادون چه باید کرد؟

برای بهبود افزایش فشار خون ناشی از ترک متادون، اقداماتی را می‌توان انجام داد که اثرات مخرب درمان اعتیاد متادون را کاهش دهد. این اقدامات شامل موارد زیر می‌شود:

  • مشاوره با پزشک ترک اعتیاد: اگر در زمان ترک متادون فشار خون‌تان افزایش پیدا کرد، می‌توانید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید. در مرکز ترک اعتیاد طلوع، پزشکان به منظور کاهش فشار خون در زمان ترک متادون، یک سری داروهای متناسب با شرایط شما تجویز می‌کنند.
  • کنترل استرس: اضطراب و استرس یکی از علائم ترک متادون بوده که می‌تواند منجر به افزایش فشار خون نیز بشود. بنابراین شرکت در جلسات روان درمانی با حضور یک روانشناس ترک اعتیاد و تمرکز بر تکنیک‌های مدیریت استرس (مانند مراقبت از تنفس، مدیتیشن، یوگا و ورزش) به کاهش فشار خون کمک خواهد کرد.
  • رژیم غذایی سالم: تغذیه مناسب در زمان ترک متادون باعث تعدیل افزایش فشار خون در زمان ترک متادون می‌شود. این رژیم غذایی شامل مصرف مقادیر مناسبی از میوه‌ها، سبزیجات، محصولات آبزی و محصولات کم چرب و کم نمک است. در این راستا می‌توانید برای کسب یک برنامه غذایی دقیق که متناسب با شرایط بدنی شما باشد، روی کمک مشاور تغذیه مرکز ترک اعتیاد طلوع حساب باز کنید.
  • مداومت در درمان: حقیقت اینست که ترک متادون یک فرایند چالش برانگیز بوده و برای افزایش درصد موفقیت این فرایند لازم است تا کمک پزشکی دریافت نمایید. با استفاده از روش های ترک اعتیاد به متادون استاندارد، هم علائم شما(از جمله افزایش فشار خون ناشی از ترک متادون) برطرف خواهد شد و هم احتمال عود تا میزان بسیار زیادی کاهش می‌یابد.
  • ورزش منظم: فعالیت‌های ورزشی منظم مانند پیاده‌روی، شنا یا دوچرخه‌سواری می‌تواند به بهبود فشار خون و کاهش استرس کمک کند.
  • داروهای معدنی: مصرف داروهای معدنی مانند منیزیم و پتاسیم به عنوان مکمل‌های غذایی می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند، اما قبل از استفاده از هر گونه مکمل یا دارو، بهتر است با پزشک ترک اعتیاد خود مشورت کنید.

به یاد داشته باشید که تغییرات در فشار خون چه در روند ترک متادون باشد یا هر روند درمانی دیگر، همیشه نیاز به مشاوره پزشکی دارد، بنابراین بهتر است با پزشک خود در مورد راهکارهای خاص و متناسب با وضعیت تان مشورت نمایید.

برای کنترل فشار خون در زمان ترک متادون به کجا مراجعه کنم؟

ترک اعتیاد به متادون ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد و به دلیل شدت عوارض فیزیکی و روانی آن، معمولاً نیاز به پشتیبانی پزشکی و روانشناسی دارد. درمان ترک متادون ممکن است شامل استفاده از داروهای کاهنده عوارض، مشاوره روانشناختی و پشتیبانی اجتماعی باشد. بنابراین واضح است که برای ترک اعتیاد متادون شما نیاز به کمک پزشکی دارید.

در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع، ما از روش های نوین ترک اعتیاد برای درمان شما استفاده می‌کنیم. متخصصین این مرکز با استفاده از رویکردهای درمانی موثر مانند داروهای ترک متادون و روان درمانی در طی سم زدایی و بعد از آن، کاری می‌کنند تا تمامی عوارض ترک روانی و جسمی (از جمله افزایش فشار خون ناشی از ترک متادون) بهبود یابد و فرایند درمان با حداقل درد و خماری طی شود.

بنابراین اگر خواهان استفاده از روش‌های استاندارد و ایمن برای ترک متادون هستید، همین حالا با ما تماس بگیرید. ما در مسیر درمان، راه شما را هموار می‌کنیم.

برای کنترل فشار خون در زمان ترک متادون به کجا مراجعه کنم؟

در این مقاله از وبسایت طلوع به رابطه میان ترک متادون و فشار خون پرداختیم. علاوه بر این بسیار اهمیت دارد که در زمان ترک متادون راه‌کارهایی داشته باشید که بتوانید فشارخون خود را کنترل کنید. ترک متادون و حفظ سلامتی می‌تواند چالش برانگیز باشد، به همین دلیل پیشنهاد ما به شما مراجعه به بهترین کلینیک ترک اعتیاد در شهر خود  است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۲٫۸ / ۵٫ شمارش آرا: ۵

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =